Exposició: Menús de guerra. Cuina d'avantguarda i supervivència

Exposició: Menús de guerra. Cuina d'avantguarda i supervivència
Dis, 18. Juny 2016 - Diu, 2. Octubre 2016
Exposició Temporal Històric

Exposició "Menús de guerra. Cuina d'avantguarda i supervivència"
Des de Ignasi Domènech, i el seu llibre La Teca (1924) als tallers de cuina del Professor Rondissoni de l'Institut de Cultura de la Dona fundat per Francesca Bonnemaison, passant per les revistes Menage o Claror, l'exposició fa un repàs dels grans chefs del moment, sense oblidar les primeres passes de la cuina vegetariana del Doctor Nicolás Capo i Ramona Perera, publicades a la revista naturista Pentalfa, les iniciatives del sector de l'hosteleria com els restaurants del Bar del Colom, Bar La Lune, El Saló Rosa, etc, o la gran campanya 'La batalla de l'ou', promoguda per la Generalitat de Catalunya l'any 1937 per fer front a l'escassetat d'aquest producte de primera necessitat.
Però, tota aquesta petita història d'innovació i modernitat gastronòmica va quedar estroncada per l'alçament militar, la Guerra Civil i la posterior dictadura. Ara doncs, quan la nostra cuina ocupa un bon lloc en l'olimp de la restauració, quan els nostres cuiners i cuineres són reconeguts i lloats arreu, i quan a tot plegat s'hi suma la Candidatura UNESCO 2014 per fer de la Cuina Catalana Patrimoni de la Humanitat, és un bon moment per fer una ullada al passat i recuperar part d'una història, per a molts desconeguda però de cabdal importància per entendre on som avui.
"Menús de guerra. Cuina d'avantguarda i supervivència" ha estat produïda per la Fundació Antigues Caixes Catalanes, el BBVA i el Museu d'Història de Catalunya.
Inauguració: Dissabte, 18 de juny de 2016 a les 12h
Exposició al MUME del 18 de juny al 2 d'octubre de 2016.
Més informació a:
El dia de la inauguració tindrà lloc al MUME i a la Jonquera, amb motiu del Dia internacional de les persones refugiades, la Confederació d'Associacions de Veïns de Catalunya, la CONFAVC, ha organitzat una sortida col·lectiva al Museu de l'Exili de La Jonquera i amb el suport del Memorial Democràtic. Amb aquest acte es vol reconèixer les persones refugiades d'arreu, reconèixer el nostre exili, i donar-los veu en un exercici que apel·li a la nostra responsabilitat d'acollir a les persones refugiades que ho necessiten per esdevenir en una societat acollidora que és capaç d'escoltar i estendre la mà a les persones que fugen dels seus països cercant un lloc segur on continuar amb les seves vides.

<<  <  Abril 2024  >  >>