Art i Memòria: "Per si no tornem", de Miquel Duran

Inauguració: 14 de gener a les 12h

Per si no tornem

grup 1 còpia 1

Anònim. Incògnit, desconegut, secret, ignorat, desapercebut, callat. L’art, entès com a laboratori d’assaig dels diferents punts de vista i experiències de la realitat davant del laberint incert del mon actual, esdevé una eina eficaç per reivindicar la diversitat des de la particularitat.

La instal·lació Per si no tornem gira al voltant dels desplaçats d'arreu del món, amb les conseqüents crisis humanitàries i migratòries i vol ser, de nou, una reflexió crítica de com construïm la memòria a través de les formes narratives al llarg de la història amb temes implícits com el cos social i la identitat.

Miquel Duran Carrera (Vilabertran, 1954) ha realitzat diferents exposicions individuals de pintura a Figueres, Girona, Barcelona, Perpinyà i Polònia, d’entre les quals cal destacar l’antològica que féu a Vilabertran en el marc del XVI Festival de Música de l'Empordà (1996), i la feta conjuntament amb Joan Paradís a la Ciutadella de Roses (2011). També són molt rellevants, en el conjunt de la seva producció, els seus treballs de cartellisme i de gravat. Té obra al Museu d'Art de Girona, al Museu de l'Empordà (Figueres), al Museu del Gravat (Alcalà la Real), al Museu Marignane, al Centre d'Interpretació de l'Exili Cultural Català de 1939 d'Agullana i al Museu del Joguet de Catalunya de Figueres.

Per a més informació:

Pàgina web de Miquel Duran

Facebook Miquel Duran

Article d'Eudald Camps (Diari de Girona, 4.07.2011)

<<  <  Març 2024  >  >>