Espectacle teatral: El Nadal que no vam tornar a casa

Espectacle teatral: El Nadal que no vam tornar a casa
Dis, 18. Desembre 2010
Altres Activitats Històric

Espectacle "El Nadal que no vam tornar a casa"

Sala "Els porxos de Can Laporta", davant del MUME, 18 de desembre a les 18h.

Espectacle de petit format basat en el llibre homònim que tracta de la petita història del primer Nadal d'exili, el Nadal del 1939, a través d'un recull de proses i poesies que es va escriure llavors, i que es va publicar a diaris i revistes de fora de Catalunya.

El Nadal que no vam tornar a casa és un espectacle íntim, emotiu, de petit format, on s'intercala la lectura de textos del primer Nadal d'exili i canços tradicionals catalans.

Fragments d'articles d'Eugeni Xammar, Carles Pi i Sunyer, Xavier Benguerel o de presos anònims dels camps de concentració, són seguits de Nadales com El noi de la mare o Santa Nit.

Es tracta de recrear, amb tota la tendresa, el Nadal més trist dels catalans que el desembre de 1939 havien deixat un país enrere.

Rapsoda: Albert Benzekry
Pianista: Imma Vidal
Tenor: Jordi Cortada

El llibre El Nadal que no vam tornar a casa. 1939. El primer Nadal a l'exili, edició a cura de Quim Torra, inclou textos de Francesc Trabal, Pere Carbonell i Fita, Eugeni Xammar, Avel·lí Artís, Jordi Vallès, Francesc Trabal, August Pi i Sunyer, Jordi d'Argent, Carles Pi i Sunyer, Emili Vigo, G. Sánchez Boxa, Pere Coromines, Ambrosi Carrion, Gràcia B. de Llorenç, Ventura Gassol, Agustí Bartra, Joan Ferrer, Josep Pous i Pagès, Joan Oliver i Xavier Benguerel. També recull els articles que els presos del camp de concentració de Sant Cebrià van editar a L'ilot de les arts, setmanari que s'imprimia i es distribuïa al mateix camp, del que disposem d'una còpia a l'hemeroteca de la Biblioteca del Pavelló de la República (UB).

Es tracta del darrer llibre d'A contra vent, editorial dirigida per Quim Torra, que fa uns mesos també va publicar Fantasmones Rojos. La venjança contra Catalunya, un recull els articles que, sota aquest nom, van publicar-se a la Solidaridad Nacional els anys 39 i 40.

Organitza: MUME i Can Laporta (Serveis de Cultura de l'Ajuntament de La Jonquera)

<<  <  Octubre 2020  >  >>