L'enterrador / Portbou / Col·loqui Interncional Walter Benjamin 2023

Altres Activitats Històric

Obra de teatre: L'enterrador

Dissabte, 18 de novembre de 2023

Memorial Passatges, cementiri de Portbou, a 18h.

Inscripcions 972390284

En el marc del Col·loqui Internacional Walter Benjamin 2023 (sota el títol de El temps de la memòria i el temps de la història. La governança dels passats traumàtics, que tindrà lloc el dijous, 16, divendres, 17 i dissabte 18 de novembre entre Barcelona, Girona i Portbou), el dissabte, 18 de novembre, els participants al col·loqui podran assistir a la representació teatral "L'enterrador", de Gerard Vázquez i Pepe Zapata, a càrrec de la companyia Teatro de dos, amb una durada de 75 minuts.

La proposta és una obra teatral de ficció, en format de monòleg, que es basa lliurement en les vivències de diverses persones, entre elles les de Leoncio Badia Navarro conegut també com “l’enterrador de Paterna”, de les quals ha quedat constància en nombrosos reportatges de premsa escrita i ràdio, com l’episodi V de la sèrie Vidas enterrades, emès en el programa “A vivir que son dos días” de la Cadena SER, a partir d’una recerca realitzada per la periodista Conchi Cejudo. Com a opció artística i amb la voluntat d’aportar a la proposta un tractament plenament respectuós, no es fa menció ni a llocs ni a persones reals. L’espectacle pretén també ser un homenatge a totes les persones, en molts casos herois anònims, que amb la seva determinació van deixar testimoni d’humanitat.

Actor i productor: Pepe Zapata
Dramaturgia i direcció: Gerard Vázquez
Assessoria espai escènic i il·luminació: Ignasi Camprodon
Nana*: Alba Carmona
Dossier pedagògic: Jordi Barra
Fotografia: David Ruano
Edició fotografia: Yulia Evseeva
Disseny gràfico: Satur Herraiz
Tècnic de companyia: Pol Zapata
Producció executiva i artística: Montse Enguita

*Nana composada per Gerard Vázquez i interpretada por Alba Carmona (voz) i Jesús Guerrero (guitarra y arranjament de guitarra); Juan Casanovas (mescles i masterització).

Més informació de l'obra a:

Entrevista a Pepe Zapata

Tràiler L'Enterrador

Cadena SER: Vidas enterradas -Leoncio Badia

Organització:

Memorial Democràtic, MUME, Càtedra Walter Benjamin UdG amb la col·laboració de EUROM-Fundació Solidaritat UB, CCCB, Nau Coclea i el suport de l’Ajuntament de Portbou, la Diputació de Girona, l’Ajuntament de Girona i el Consell social de la Universitat de Girona.

Més informació al web del Memorial Democràtic.

<<  <  Abril 2024  >  >>