Dis, 18. Novembre 2023
Altres Activitats Històric

Ruta Banyuls-Portbou. Col·loqui Interncional Walter Benjamin 2023

Amb la instal·lació artística Una cadira al cap

Dissabte, 18 de novembre de 2023

De 8 a 14h

En el marc del Col·loqui Internacional Walter Benjamin 2023 (sota el títol de El temps de la memòria i el temps de la història. La governança dels passats traumàtics, que tindrà lloc el dijous, 16, divendres, 17 i dissabte 18 de novembre entre Barcelona, Girona i Portbou), el dissabte, 18 de novembre, els participants al col·loqui poden fer una ruta a peu de Banyuls a Portbou, en homenatge a Walter Benjamin. Començarà a les 8 del matí, i tindrà una durada d’entre sis i set hores.

“Una cadira al cap” és el nom de la instal·lació artística que tindrà lloc aquest any a la ruta Walter Benjamin, el 18 de novembre. És la proposta guanyadora de la beca Walter Benjamin 2023. Els autors són Diego G., Gabriela Soffer i Alberto Díez.

Qui vulgui assistir a la ruta ha de ser el 18 de novembre abans de les 8h a l'oficina de Turisme de Portbou previa inscripció a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.. Aquesta activitat és gratuïta. A les 8h marxa el bus cap a Banyuls on iniciem la caminada. Acabarem a Portbou a les 15h aproximadament.

Fem la ruta en col·laboració amb el Museu Memorial de l’Exili de La Jonquera, el Memorial Democràtic i la Càtedra Walter Benjamin de la UdG.

El col·lectiu format per Diego g. Gabriela Soffer i Alberto Diez, ha rebut la Beca de Creació Walter Benjamin que atorguen el Centre de Creació Contemporània Nau Côclea i el Museu de l’Exili per a la realització d’aquest projecte.

El projecte gira al voltant de dues idees relacionades amb la persona i l’obra de Walter Benjamin. La primera és la de “la cadira on descansar”, el lloc on seure, l’espai i la tranquil·litat perdudes, com suggereix l’aiguafort de Goya, “Ya tienen asiento”.

La segona és el vagarejar, el camí, el recorregut, la fugida i també i també l’obra del filòsof sobre els passatges i l’art. Aquestes idees es relacionen amb el dadaisme i el surrealisme amb els quals Benjamin connectava mitjançant la crítica a la societat burgesa, l’exploració de l’irracional i dels mons onírics com a formes d’expressió artística i filosòfica.

Organització:

Memorial Democràtic, MUME, Càtedra Walter Benjamin UdG amb la col·laboració de EUROM-Fundació Solidaritat UB, CCCB, Nau Coclea i el suport de l’Ajuntament de Portbou, la Diputació de Girona, l’Ajuntament de Girona i el Consell social de la Universitat de Girona.

Més informació al web del Memorial Democràtic.

<<  <  Abril 2024  >  >>