Seminari: In Between. Passat recent i construcció de la memòria a la regió fronterera catalana

Dim, 19. Setembre 2017
Altres Activitats Històric

Seminari d'introducció a la visita d'estudi "Entremig"

Construccions de passat i memòria recents a la regió transfronterera catalana

La Jonquera, Museu Memorial de l'Exili (MUME) 19 de setembre de 2017.

Organitza: EUROM (Observatori Europeu de Memòries), ENRS (European Network Remembrance and Solidarity) i Fundació Solidaritat de la Unviersitat de Barcelona.

SESSIÓ TEORRICA

10:00 Benvinguda i presentació del seminari i de la visita d’estudi.

David González. Universitat de Barcelona-MUME.

Zhana Wróblewska. ENRS (xarxa europea de record i solidaritat).

Jordi Guixé. EUROM-UB (Observatori Europeu de Memòries de la Universitat de Barcelona).

10:15 Una nació a banda i banda de les fronteres polítiques: la història de la Catalunya moderna. Rafel Sospedra. Universitat de Barcelona.

11:00 Fets traumàtics de la història recent espanyola: Guerra civil i camí cap a l’exili. David González. Universitat de Barcelona-MUME.

11:45 El procés de recuperació de la memòria històrica a Espanya. Ricard Conesa. EUROM-UB (Observatori Europeu de Memòries de la Universitat de Barcelona).

12:15 Pausa cafè

TALLER PRÀCTIC

13:00 Com tractar amb un arxiu sobre memòries: el cas del MUME. Miquel Serrano. La comissària de MUME.

14:00 Pausa de dinar

16:00 Visita guiada a exposicions permanents i temporals de MUME. Jordi Font. El director de MUME

Les conferències de la sessió teòrica es faran en castellà o anglès en funció del locutor.

Es realitzarà un taller pràctic en llengua castellana.

Més informació al web de l'EUROM.

LOGO AAMUME FINAL2

<<  <  Agost 2021  >  >>