Dis, 18. Gener 2025 - Diu, 8. Juny 2025
Art i memòria futura

Del 18 de gener al 8 de juny de 2025

El projecte AUTRUI consisteix en la instal·lació artística de la fotografia, el text i l'àudio com a mecanismes que revelen capes de significat. La pràctica crea una forma d'instal·lació artística mecanismes per fotografiar expressions de l'ull humà com a representació de l'absolut. Altres, connectats pel fil de narracions individuals. El projecte inclou a contextualització del concepte d'Altre i alteritat pels filòsofs francesos Emmanuel Lévinas i Jacques Derrida.

Sinem Tas (Ankara, Turquia, 1987), fotògrafa i documentalista, ha fet el doctorat a Multi Media Art, a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Lisboa i és investigadora del Centre de Recerca del CIEBA. Ha treballat com a fotoperiodista en un diari local que cobria notícies i protestes a Esmirna, Turquia el 2013. Ha estat fotògrafa i cineasta independent a Lisboa des del 2014 i va participar en projectes de cursos de cinema KINO DOC a Portugal. Va completar el màster en Art Multimèdia / Fotografia a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Lisboa. El 2017, va dirigir el seu primer documental "My Kaaba is HUMAN", que es va projectar en diversos festivals de cinema a diferents països. El documental va inspirar el seu projecte en curs AUTRUI (anteriorment anomenada My Kaaba is HUMAN) on fa fotografies d'ulls i documenta històries de persones de diferents cultures i països. Va participar en exposicions col·lectives a Portugal, Espanya i Turquia; va fer exposicions individuals a Portugal, Turquia i el Marroc.

El passat 2022 va participar en una residència artística a Olot (Faberllull), on va entrevistar a Francisca Pujol Fabré (Girona, 1933), sobre la seva vivència de la Guerra Civil, l'exili i la dictadura militar franquista.

Més informació a:

Web de Sinem Tas

My Kaaba is HUMAN, Europe, 2018.

All escapes start at home / Interview with Sinem Taş translated into English, Turkey, 2020.

<<  <  Abril 2024  >  >>