Rutes de l'Exili 2024 (5). Agullana

Altres Activitats Futura

RUTES DE L’EXILI  2024 - UN DIA PER A LA MEMÒRIA

Març - Octubre 2024

El Museu Memorial de l’Exili presenta la sisena edició de les Rutes de l’exili. Un seguit de sortides a diferents indrets vinculats a l’exili de 1939, pensades per a usuaris individuals o petits grups: amics, família, parella...

Diumenge, 14 de juliol

La cultura a l’exili: el Centre d’Interpretació de l’Exili Cultural Català i el búnquer de Can Palau

Iniciarem la jornada amb una visita al Centre d’Interpretació de l’Exili Cultural Català, a Agullana, on descobrirem la pervivència de la cultura catalana a l’exili. Polítics, escriptors i artistes exiliats que continuaren donant suport a la república des d’altres indrets del món. Ens endinsarem a peu per camins de vinyes fins al mirador i el búnquer de Palau, un element defensiu de l'Exèrcit espanyol que, en els primers anys del franquisme, va posar en funcionament una xarxa de més de 5.000 búnquers al Pirineu, un terç dels quals són a la comarca de l'Alt Empordà, per oferir resistència a hipotètiques invasions militars procedents de França entre 1940 i 1955.

Lloc de trobada: Plaça Major, Agullana

Informació a tenir en compte:

• L’horari previst de les activitats és de mitja jornada (10h a 14h).
  • Cal inscripció prèvia i la realització de l’activitat queda subjecte a un mínim d’inscrits.
  • Els desplaçaments es realitzen en transport propi del participant i el dinar no està inclòs.

PREUS: Adults: 12€ / Joves de 12 a 17 anys: 8€ / Gratuït fins a 11 anys

APUNTA’T

Properes sortides previstes:

Dissabte, 7 de setembre, El Memorial del Camp d'Argelers i la Maternitat d'Elna.

Dimenge, 12 d'octubre, Un poeta a l'exili: MUME, Cotlliure i Antonio Machado

<<  <  Abril 2024  >  >>