Exposition: Histoire pour enfants pendant la guerre

Exposition: Histoire pour enfants pendant la guerre
Dis, 18. Juliol 2015
Exposició Temporal Històric FR

CONTES INFANTILS DE LA GUERRA ens explica la producció editorial infantil duta a terme durant la Guerra Civil Espanyola, posant l'accent en el bàndol republicà. Partint de la col·lecció privada de Freixes-Garriga, l'exposició ens mostra com els contes infantils van passar a formar part de l'engranatge propagandístic del moment. Del Comissariat
de Propaganda a l'Editorial Estrella, d'El més petit de tots, a les adaptacions de contes clàssics com El gato con botas, els contes infantils es van convertir en una arma singular per ensenyar als més petits el món dual de bons i dolents que, en certa manera, s'estava enfrontant de forma fratricida al camp de batalla.
Comissariada per Sergi Freixes i Jordi Garriga, l'exposició és un viatge que s'atura per mostrar-nos amb detall diferents episodis, i s'estructura en els àmbits següents: Context històric, Finalitat ideològica i propagandística, Exemples de contes
clàssics adaptats, El Ministerio de Instrucción Pública, El Comissariat de Propaganda de la Generalitat de Catalunya i la Biblioteca Infantívola, Autors destacats i Il·lustradors destacats i, finalment, Literatura infantil del bàndol franquista de la guerra i la posguerra.

Exposition: "Histoires pour enfants pendant la guerre. Livres pour enfants publiés en Catalogne entre 1936 et 1939.

Inauguration: Samédi, 18 juillet, 2015 a 12h.

Exposition de 18 juillet jusqu'à 27 septembre,2015

HISTOIRE POUR ENFANTS PENDANT LA GUERRE  nous parle de la production éditoriale pour enfants réalisée pendant la guerre civile espagnole, en mettant l'accent sur le côté républicain. S'appuyant sur la collection privée de Freixes-Garriga, l'exposition nous montre comment les contes pour enfants sont devenus partie intégrante du matériel de propagande du moment. Du Commissariat de propagande à Estrella éditorial, le plus jeune de tous, aux adaptations de contes classiques tels que El gato con botas, les contes pour enfants sont devenus une arme unique pour enseigner aux plus petits le double monde des liens et des personnes en deuil qui, en quelque sorte, faisaient face fratricellement au champ de bataille.

Organisée par Sergi Freixes et Jordi Garriga, l'exposition est un voyage qui s'arrête pour nous montrer en détail différents épisodes, et est structurée dans les domaines suivants: contexte historique, finalité idéologique et propagandiste, exemples d'histoires classiques adaptées, Le Ministère de l'Instruction Publique, le Commissariat de Propagande de la Generalitat de Catalunya et la Bibliothèque Infantívola, auteurs et illustrateurs exceptionnels, et enfin, la littérature pour enfants sur le côté franquiste de la guerre et de l'après-guerre.

Més informació a:

<<  <  Abril 2024  >  >>