ADREÇADA A GRUPS ESCOLARS DE CICLE SUPERIOR DE PRIMÀRIA I ESTUDIANTS D’ESO I BATXILLERAT I GRUPS D’ADULTS

Dades tècniques

• Durada: 1/2 dia (4 hores)
  • Preu per adult / alumne: 10 €
  • Grups de menys de 20 adults / alumnes: 200 € / grup

Grups escolars de les Comarques de Girona consultar al MUME reduccions de preus del programa INDIKA de la Diputació de Girona.

Informació i reserves - Telèfon: 972 556 533 ; Correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Després de la Guerra Civil, la zona fronterera es va veure sotmesa a una vigilància permanent a fi de controlar el pas de persones. A aquests controls es va sumar la planificació i l'execució de diferents defenses militars que va comportar la militarització de les fronteres. A la Jonquera, en el moment en què es van dur a terme aquestes fortificacions, feia poc més de tres anys que havia acabat la guerra i el control fronterer era intens, així com la previsió d'una possible invasió procedent de França en relació amb la Segona Guerra Mundial. L'activitat consta de dues parts: una visita al Museu Memorial de l'Exili per contextualitzar històricament els fets que es treballen, i posteriorment una ruta per visitar els búnquers de la Jonquera, que van ser testimonis de les primeres obres de l'Organització Defensiva dels Pirineus a 'Empordà.

Objectius

• Estimular en l’alumne la capacitat de copsar i experimentar sensacions d’empatia amb el moment històric gràcies a la potencialitat evocadora del territori.
  • Promoure en l’alumnat una reflexió aplicada al món present, on de manera regular veiem com els conflictes bèl·lics tenen en el patrimoni cultural un dels principals damnificats.

Dinàmica de la ruta

• 10h-11:30 h Visita guiada al MUME
  • 11:30-11.50h Desplaçament a peu als búnquers de la Jonquera
  • 50h-13:40h Visita dels búnquers habilitats a la zona dels Carols, explicacions i fotografies
  • 13:40h- 14:00h Desplaçament de tornada a peu al MUME

Per a qualsevol altra combinació, us invitem a contactar el museu i estudiar altres opcions viables.

A tenir present

• Calçat i roba còmoda i adaptats a la climatologia.
  • Sensibilitzar als alumnes sobre la temàtica.
  • En el cas que per raons de logística (situació de la casa de colònies, horaris, etc) calgués alguna adaptació, us preguem que ens ho feu saber amb temp

LOGO AAMUME FINAL2

<<  <  Juny 2024  >  >>