Art i Memòria: "De la trinxera a l'hort", de Clara Oliveras

Fins al 5 de gener de 2025

Inauguració: dissabte, 15 de juny, a les 12h

Clara Oliveras v3 pages to jpg BD

Aquest projecte, que té com a protagonistes a l'avi Joan (Joan Gironell i Compte, nascut a Beuda el 1927) i la seva vella pala, que encara utilitza per treballar l'hort, ens transporta al final de la Guerra d'Espanya i a un mas de la Garrotxa (Beuda). L'experiència viscuda per la família durant la Retirada s'ha transmés als fills i nets i la Clara Oliveras n'ha fet una aproximació artística a través d'un vídeo testimonial centrat en l'objecte d'una pala.

Clara Oliveras Valentí, llicenciada en Belles Arts, ha treballat en pintura, escultura i dibuix, però és en fotografia i instal·lació on ha desenvolupat les seves darreres obres. Treballa a partir d’objectes, propis de la cultura popular que troba, manipula, transforma i reinterpreta, també en crea de nous, jugant amb els codis iconogràfics. Cada objecte té al darrere una memòria, una història secreta, un potencial evocatiu, una càrrega emotiva i simbòlica. Fent associacions d’elements dispersos construeix una nova narrativa, uns s’imanten dels altres i amb ells ens parla del temps, el poder i la fragilitat de l’esdevenir de la societat contemporània.

LOGO AAMUME FINAL2

<<  <  Juliol 2017  >  >>