Missió: MUME 

Proposta de gamificació del servei educatiu del MUME al voltant de l'exili republicà a través del seguiment d'un cas concret, basat en fets reals.

missio1

L’activitat està adreçada a alumnes d’ESO i cicles formatius de grau mitjà. Està pensat perquè els alumnes puguin desenvolupar la gamificació de manera autònoma, i que el docent pugui acompanyar donant pautes i potenciant la reflexió sobre els conceptes que es treballen així com ampliant i aportant més recursos si s’escau per treballar els conceptes més a fons.

Aquest material és una gamificació (a través de la plataforma Genial.ly Education) on els joves han d'assumir el paper d’investigadors i descobrir l'itinerari de vida de Frederic, un personatge que va haver de partir a l'exili.

Es basa en la story telling següent: Una maleta que va desaparèixer ha estat recuperada en una masia de l’Alt Empordà, juntament amb  alguns objectes com un mocador de coll i una càmera de fotos. S’haurà d’obrir per aconseguir uns documents que van ser amagats i que eren bàsics per a la República.

Per tant, caldrà tenir el codi per a poder obrir la maleta. La missió consisteix en aconseguir aquest codi de tres xifres i obrir la maleta, per poder conservar aquests documents i conservar una part de la memòria d'aquells moments.

missio2

L’activitat vol tenir una vinculació estreta amb el Museu de l'Exili i esdevenir una primera aproximació als continguts que es treballen en el museu, a partir d’un joc de rol on els alumnes hauran de superar reptes per aconseguir esbrinar la veritat d’una sèrie de fets.

El joc disposa de l’apartat de valoració i d’un apartat d’ Informació on hi ha recursos i altres continguts sobre la Guerra Civil, Exili i Segona Guerra Mundial.

Accés al joc

El joc consisteix en una missió per aconseguir un codi clau i obrir una maleta on s’hi guarda informació molt important de la República.

Aquesta maleta va estar tancada i amagada pel personatge principal per por a les represàlies del franquisme.

Com que aquesta maleta és tancada necessitem tenir un codi. Per a poder obtenir-lo, caldrà resoldre una sèrie d’enigmes i proves que han de passar els/les  alumnes.

El recurs utilitzat per a crear aquesta activitat virtual és mitjançant l’aplicació genial.ly education que permet crear una gamificació.

Els alumnes hauran d’utilitzar recursos com : Lectura d’imatges, lectura de textos en clau, escolta d’àudios, visualització de vídeos i fragments de documentals i resolució d’enigmes de lògica i deducció.

missio3

 

La realització d'aquesta proposta compta amb la col·laboració de la Diputació de Girona.

diputacio girona vectorized free copia

virtual visit eng1 250p

StorymapENG

WebdocENG

Calendar

Currently no events are available