Art i Memòria: Pilar Farrés i Manel Puig "Memòries"

Titre:
Art i Memòria: Pilar Farrés i Manel Puig "Memòries"
Date:
Sam, 7. mai 2022 - Dim, 28. août 2022
Catégorie:
Art i memòria històric

Pilar Farrés i Manel Puig: “Memòries”

MUME, Espai "Art i Memòria"

Del 7 de maig al 28 d’agost de 2022

Inauguració, Dissabte, 7 de maig, a les 11h

Aquesta exposició vol mostrar diverses històries personals ocorregudes totes elles entorn la Guerra Civil Espanyola (1936-1939) a Castelló d'Empúries. Avui els protagonistes principals d'aquesta mostra ens expliquen els seus relats des d'una visió adulta, tot i que visqueren el conflicte quan eren uns infants. Aquesta circumstància fa que aquestes narracions que us presentem siguin d'allò més originals. No ens parlen directament de l'enfrontament cos a cos, ni de trinxeres, ni de combat, ens conten experiències, en moltes ocasions traumàtiques, però en altres més animades. Podríem dir que tots els successos viscuts per els protagonistes d'aquesta exposició són conseqüències indirectes de la guerra, fets sense una gran transcendència global, però importants en l'àmbit local i personal. Amb les entrevistes es vol donar a conèixer aquella part de la guerra més civil i no tan lligada al règim i les tàctiques militars.

Principalment, aquestes set entrevistes ens donen a conèixer situacions tan destacades com l'execució de capellans, de civils, l'església convertida en presó, la confiscació de béns, el bombardeig de l'aviació italiana, la voladura del Pont Nou, l'intent de volar el Pont Vell, la retirada dels soldats de la República i l'entrada de l'exèrcit franquista. També afers més personals com la manca de menjar, les cues eternes del racionament per aconseguir un tall de pa o carbó, l'allotjament de soldats en retirada, l’entrada de les tropes franquistes.

Per donar veracitat a les paraules dels protagonistes d'aquesta exposició, set fotografies en blanc i negre i en format retrat, complementaran aquestes narracions. Fent que la sala expositiva es converteixi en un espai de memòria gràfica i narrativa amb una instal·lació artística formada amb diferents esferes.

Estem segurs que aquestes petites històries personals també ajudaran a conèixer, des d'una altra perspectiva, el que va significar, el conflicte armat.

Pilar Farrés / Manel Puig

Aquesta exposició compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Castelló d'Empúries.

virtual visitfra1 250p

StorymapENG

WebdocENG

<<  <  Mars 2024  >  >>