Salidas en familia - Rutas del exilio 2018: Portbou

Salidas en familia - Rutas del exilio 2018: Portbou
Dom, 6. Mayo 2018
Altres Activitats Històric ES

Sortides familiars obertes al públic

Diumenge, 6 de maig de 2018

La doble frontera. Portbou en els anys de plom de la II Guerra Mundial

Ens trobarem a Portbou, poble fronterer que va suposar la via de sortida de molts republicans al final de la Guerra Civil, i uns mesos més tard va ser també una de les vies principals d'entrada de molts jueus i de resistents antifeixistes que fugien de l'horror nazi. Visitarem el cementiri, el monument “Passatges” de Dani Karavan, dedicat a la memòria de  Walter Benjamin, i pujarem al Coll de Belitres.

L’horari previst de l’activitat és de mitja jornada (de 10 a 14:30h) i el punt de trobada és el MUME, excepte per a la sortida de Portbou.

Cal inscripció prèvia i la realització de l’activitat queda subjecte a un mínim de 10 participants. Les places queden limitades a 25 persones.

Els desplaçaments es realitzen en transport propi del participant i el dinar no està inclòs.

APUNTA’T ja al mail Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. o al telèfon 972 556 533.

Preus:

Individuals: 15€ adult i 8€ nens/es (7-12 anys)

Grups de 10 participants o més: 12€ adult i 5€ nens/es

Organitza: Museu Memorial de l'Exili

La propera sortida serà el proper 3 de juny:

Les fortificacions de Franco. Coneix els búnquers de la Jonquera

Després d'una visita al Museu Memorial de l'Exili, descobrirem que a La Jonquera hi ha diverses construccions i obres militars amagades entre el paisatge. Assentaments de metralladores i de cànons antitancs preparats per frenar una invasió militar externa durant la dècada dels anys quaranta. Entrarem en un búnquer i caminarem per la seva trinxera!

<<  <  Marzo 2024  >  >>