Salidas en familia - Rutas del exilio 2018 - La Vajol y Mina Canta

Salidas en familia - Rutas del exilio 2018 - La Vajol y Mina Canta
Dom, 14. Enero 2018
Altres Activitats Històric ES

Sortides familiars obertes al públic

Diumenge, 14 de gener de 2018

Descobrim el tresor de la República!

Començarem l'activitat amb una visita al Museu Memorial de l'Exili, i tot seguit ens endinsarem als boscos de la Vajol per trobar la Mina Canta, lloc on es dipositaren els fons  i les divises del Banc d'Espanya i algunes obres d’art. Vine a descobrir un dels secrets més ben guardats durant la Guerra Civil!

L’horari previst de l’activitat és de mitja jornada (de 10 a 14:30h) i el punt de trobada és el MUME, excepte per a la sortida de Portbou.

Cal inscripció prèvia i la realització de l’activitat queda subjecte a un mínim de 10 participants. Les places queden limitades a 25 persones.

Els desplaçaments es realitzen en transport propi del participant i el dinar no està inclòs.

APUNTA’T ja al mail Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. o al telèfon 972 556 533.

Preus:

Individuals: 15€ adult i 8€ nens/es (7-12 anys)

Grups de 10 participants o més: 12€ adult i 5€ nens/es

Organitza: Museu Memorial de l'Exili

Les properes sortides són els següents dies:

4 de febrer

“La pequeña zona roja”. Els últims dies de la Guerra Civil a l’Empordà

Descobrirem el Museu Memorial de l'Exili i el Centre d’Interpretació sobre l’Exili Cultural Català de 1939, situat a Agullana, poble fronterer que va acollir les principals institucions i autoritats  republicanes durant els últims dies de la Guerra Civil, així com delegacions de les ambaixades de la URSS i de Mèxic. Arsenals de  municions;  soldats de l’Exèrcit Popular, carrabiners i mossos d’esquadra; intel·lectuals i artistes i molt més!

4 de març

“Estos días azules y este sol de la infancia”. La mort d’un poeta a l'exili

Ens trobarem al Museu Memorial de l’Exili per anar a Cotlliure, poble rossellonès a prop de la frontera, on el poeta Antonio Machado va viure les seves últimes setmanes, i on va ser enterrat. Una tomba que és un espai de memòria i de record, on llegirem alguns dels seus poemes.

1 d'abril

Argelers i Elna: el dolor de l’internament i la llum de l’esperança

Visitarem la Maternitat d'Elna, on descobrirem un oasi de pau i solidaritat enmig de la desesperació de l'exili i la II Guerra Mundial. Continuarem amb la visita a la platja d'Argelers, espai on es va ubicar un dels camps d'internament per a republicans més tristament cèlebres.

6 de maig

La doble frontera. Portbou en els anys de plom de la II Guerra Mundial

Ens trobarem a Portbou, poble fronterer que va suposar la via de sortida de molts republicans al final de la Guerra Civil, i uns mesos més tard va ser també una de les vies principals d'entrada de molts jueus i de resistents antifeixistes que fugien de l'horror nazi. Visitarem el cementiri, el monument “Passatges” de Dani Karavan, dedicat a la memòria de  Walter Benjamin, i pujarem al Coll de Belitres.

3 de juny

Les fortificacions de Franco. Coneix els búnquers de la Jonquera

Després d'una visita al Museu Memorial de l'Exili, descobrirem que a La Jonquera hi ha diverses construccions i obres militars amagades entre el paisatge. Assentaments de metralladores i de cànons antitancs preparats per frenar una invasió militar externa durant la dècada dels anys quaranta. Entrarem en un búnquer i caminarem per la seva trinxera!

<<  <  Septiembre 2020  >  >>