Dis, 13. Juny 2015 - Diu, 11. Octubre 2015
Exposició Temporal Històric

Mostra del fons del MUME

Del 13 de juny a l'11 d'octubre de 2015

Amb motiu del 70è aniversari de l’alliberament del camp nazi de Mauthausen (Àustria) des del MUME volem mostrar una part del fons documental relatiu als exiliats republicans que van ser internats en aquests camps després de continuar la lluita contra el feixisme donant suport als Aliats, ja sigui amb el mateix Exèrcit francès o a través de la resistència a França.

Entre els testimonis hi ha documents de Miquel Serra Grabulosa, de Roda de Ter, Joan Cabratosa Font, de Sant Ferriol, i els germans Ramon i Àngel Artola Casals, de Sant Hilari Sacalm.

La mostra es complementa amb el passi de tres entrevistes a José Marfil Peralta (1921), Matías Arranz Aparicio (1914-2009) i Francisco Ortiz Torres (Santisteban del Puerto, Jaén, 1919- El Soler, Rosselló, 2013) , tres supervivents dels camps nazis fetes des del MUME (2008) i amb l’audició del disc commemoratiu “Mauthausen” fet a París el 1967 pels exdeportats catalans Ricard Garriga Salvador i Joan Vilató Mellado.

La mostra estarà situada entre el hall del MUME i a la vitrina “Biografies d’exiliats” de la sala “Vivències de l’exili”, al 1r pis, de dedicada a la família Cabratosa Sender. També hi ha altres documents sobre testimonis de Mauthausen a la sala “La Diàspora”, al 1r pis, amb mostres documentals dels deportats Josep Riera BorrellLuis Garcia Manzano i José Panes Gil fruit de la cessió de l’Associació El Triangle Blau de Figueres.

<<  <  Març 2024  >  >>