Exposició: Vencedors i vençuts

Exposició: Vencedors i vençuts
Dis, 6. Febrer 2016
Exposició Temporal Històric

Exposició "Vencedors i vençuts"

Després de quasi tres anys de guerra Catalunya seria ocupada per les tropes franquistes. La fi de la guerra va ser doblement terrible per al territori. Per una banda, la derrota portaria desenes de milers de catalans a marxar l'exili, a ser empresonats i, en el pitjor dels casos, a ser afusellats i enterrats en fosses comunes. Per l'altra, la fi de la guerra suposaria la supressió de l'autonomia catalana i la persecució de la seva llengua i cultura. D'aquesta manera, s'iniciaria la llarga nit del franquisme, una dictadura que separaria la societat, fins al darrer moment, entre vencedors i vençuts.

L'any 1939 es produiria l'exili republicà, un èxode de grans dimensions sense precedents en la història.

La derrota de la legalitat republicana l'any 1939, va suposar que els seus defensors s'haguessin d'exiliar o fossin durament represaliats per la dictadura franquista.

L'ocupació franquista de Catalunya suposaria la fi de les llibertats i de la democràcia i l'inici d'una terrible repressió sobre els vençuts.

La victòria de les tropes franquistes i l'inici de la dictadura va permetre els seus seguidors tota una sèrie de privilegis. La societat quedaria fragmentada entre vencedors i vençuts.

Tot i que l'Espanya de Franco oficialment es va mantenir neutral durant la Segona Guerra Mundial, la seva col·laboració al costat del nazisme i feixisme va ser important.
Ocupació militar de Catalunya
Retirada i exili
Vencedors
Vençuts
Esperances enfrontades

Inauguració: Dissabte 6 de febrer de 2016 a les 12h.

Exposició al MUME del 6 de febrer al 24 d'abril de 2016

Per a més informació:

Opuscle de l'exposició (guia de visita)

Organitza: Memorial Democràtic

<<  <  Abril 2024  >  >>