Exposició: K.L. Reich. La veu de l'infern nazi

Exposició: K.L. Reich. La veu de l'infern nazi
Dis, 28. Març 2015
Exposició Temporal Històric

Exposició "K.L. Reich. La veu de l'infern nazi"

MUME, del 28 de març al 21 de maig de 2015

Amb la voluntat de contribuir a recordar el 70è aniversari de l'alliberament del camp de  Mauthausen i altres camps, el MUME ofereix al públic aquesta exposició que es va crear l'any 2013 a fi de commemorar el centenari de l'escriptor manresà Joaquim Amat-Piniella (1913-1974) i el cinquanta aniversari de la publicació al 1963 de la seva novel·la autobiogràfica K.L. Reich. La veu de l'infern nazi .

K.L. Reich. La veu de l'infern nazi és una obra inspirada en l'experiència del mateix Joaquim Amat-Piniella com a deportat en el camp de concentració nazi de Mauthausen. K.L. Reich es considerada pels experts com un dels principals exponents d'allò que es coneix com a literatura concentracionària, al costat de títols d'autors de projecció internacional com Primo Levi, Robert Antelme, Imre Kertész i Jorge Semprun.

Aquesta exposició és una producció de l'Ajuntament de Manresa i el Memorial Democràtic amb la col·laboració de la Institució de les Lletres Catalanes, L'Amical de Mauthausen i la Diputació de Barcelona.

Més informació sobre Joaquim Amat-Piniella a:

Memoria.cat (Manresa)

Materials didàctics (Xtec)

Activitats al MUME que es complementaran amb l'exposició K.L. Reich. La veu de l'infern nazi:

-24 d'abril, a partir de les 20h: en coincidència amb la presentació pública de l' Associació d'Amics del MUME es farà una visita comentada de l'exposició K.L. Reich. La veu de l'infern nazi i el grup Teiatru de la Jonquera farà una lectura de diversos textos de testimonis de l'exili entre els quals hi haurà Joaquim Amat-Piniella.

-15 de maig: La configuració de la història i la memòria dels camps nazis a l'Estat espanyol: A propòsit del 70è aniversari de l'alliberament de Mauthausen

Jornada de debat organizada per: Museu Memorial de l'Exili (MUME),  el grup de recerca Història, Memòria i Identitats (Institut de Recerca Històrica / Departament d'Història i Història de l'Art de la Universitat de Girona), Càtedra Walter Benjamin (Universitat de Girona) i el Centre for Memory and Testimony Studies (Wilfrid Laurier University)

De 10h a 16:30h.

Més informació a www.museuexili.cat