Dil, 31. Octubre 2011 - Dij, 26. Gener 2012
Art i memòria històric

Poema global, 2010

Vídeo HD (combinació de 180 imatges que generen 4048 combinacions) i  llibre d’artista sobre lleixa de ferro.

Del  31 d’octubre de 2011 fins al 26 de febrer de 2012

Espai-hall del MUME

L’univers bèl·lic i la seva representació visual articulen el “Poema global” confegit per Toni Giró. A partir de la cerca atzarosa a la xarxa internet d’imatges associades a noms d’operacions militars des de la Segona Guerra Mundial fins a l’actualitat,  es va construint un poètica visual absurda i paròdica que revela que darrera uns mots aparentment innocus hi ha  violència, dolor i mort. Aquesta obra, que prossegueix –actualitzada- la tradició de la tècnica del fotomuntatge dels anys vint i trenta del segle XX,  té la capacitat de vincular imatges dispars trobades a la xarxa amb uns enunciats textuals no menys dispars, els de les operacions militars. Amb l’ús d’una ironia subtil, els poemes visuals adverteixen sobre el fet que, sovint, la guerra -i les seves representacions- es passeja per l’imaginari col·lectiu amb un estatus de banalitat que no es correspon amb el sofriment que engendra.

Toni Giró (Barcelona, 1966) és artista, llicenciat en Belles Arts en l’especialitat d’escultura, per la Universitat de Barcelona. Des dels anys noranta els seus treballs han evolucionat des de formes escultòriques cap al terreny de la instal·lació multimèdia, amb un protagonisme progressiu del vídeo i la fotografia. Amb plantejaments neoconceptualistes, Toni Giró elabora projectes que tenen com a eix l’observació crítica de la contemporaneïtat. Ha exposat la seva obra en ciutats com Barcelona, Berlin, Girona, Madrid i València entre altres. L’any 2008 va rebre el premi ACCA (Associació Catalana de Crítics d’Art) per l’exposició “Action must not be reaction but creation”

Art i memòria. Propostes artístiques contemporànies

Aquest espai del MUME, situat al hall, –i que compta amb la col·laboració puntual del col·lectiu Maçart- es dedica a la mostra periòdica de propostes artístiques contemporànies que tenen com eix del seu treball les relacions entre l’art i la memòria -individual i col·lectiva- associada a fets històrics i polítics. En aquest sentit, es dóna prioritat a aquelles obres que, a partir d’un esguard documental, emotiu i reflexiu, tenen en consideració la funció i influència que poden exercir la memòria i la figura del testimoni tant en la comprensió de la història del segle XX, com en una possible aproximació crítica a la complexitat del món actual.

<<  <  Mai 2022  >  >>