Premi ACCA a la millor iniciativa patrimonial de l'Associació Catalana de Crítics d'Art

Dil, 26. Març 2012
Altres Activitats Històric

Premi a la millor iniciativa patrimonial de l'Associació Catalana de Crítics d'Art (ACCA)

El MUME va rebre el 26 de març de 2012 el premi a la millor iniciativa patrimonial de l'Associació Catalana de Crítics d'Art (ACCA).

L'acte, a l'auditori del MACBA, a Barcelona, va comptar amb la intervenció del director del MUME, Jordi Font i de la Presidenta del Consorci del MUME i Alcaldessa de La Jonquera, Sònia Martínez.

En representació del MUME hi van assistir

Sònia Martínez, Alcaldessa de La Jonquera i Presidenta del Consorci del MUME, Jordi Font, Director del MUME,

Joaquim Maria Puigvert, Vicerector de Relacions Institucionals, Societat i Cultura de la Universitat de Girona (UdG) i

Jordi Cabezas, exalcalde de La Jonquera i expresident del Consorci del MUME.

L'Associació Catalana de Crítics d'Art (ACCA) va concedir al MUME el Premi a la millor Iniciativa Patrimonial (Ex aequo). Els premis ACCA s'atorguen després d'una votació que exerceixen els membres de l'ACCA a partir d'una preselecció prèvia d'equipaments, iniciatives, projectes i exposicions de tot de Catalunya.

El premi reconeix la tasca feta pel MUME en el terreny de la restitució de la memòria vinculada a l'episodi històric de l'exili i, especialment, insisteix en la rellevància patrimonial que ha anat adquirint la programació temporal del MUME. Sobretot en allò que té a veure amb la recuperació de l'activitat artística d'aquell període històric que té el potencial de reflectir i transmetre l'experiència concentracionària i les ferides provocades per l'exili en general.

Més informació a:

En aquest enllaç trobareu 66 fotografies que recullen diversos moments de l'acte de lliurament dels PREMIS ACCA 2011. Estan ordenades segons el desenvolupament de l'acte. Les fotografies són de l'Enrique Pinto.