Div, 17. Febrer 2012 - Diu, 19. Febrer 2012
Altres Activitats Històric

Camins, caminos, chemins de la Retirada 2012

Commemoració de l'exili republicà 2012 de l'Associació FFREEE (Argelers)

Divendres 17, dissabte 18 i diumenge 19 de febrer de 2012

Programa d'actes:

Divendres 17, Argelers (Espai Jules Pams, Valmy)

18h. Exposició de fotografies inèdites. Inauguració  i acte institucional.

18h. Conferència "Més enllà de la pàtria", a càrrec de Magali Rieu, coordinadora de la publicació un recent i interessant catàleg sobre els fons iconogràfics sobre la Retirada i els camps dels Arxius Departamentals de Perpinyà.

Dissabte 18, Arles de Tec (Estació) - Argelers

9h. Marxa simbòlica de 2 km i descoberta d'una placa commemorativa.

12h. Pic-nic a la Sala de Festes i anada a Argelers

15.30h. Cementiri dels Espanyols (Avinguda de la Retirada, Argelers). Commemoració i ofrena floral.

16h. Monolit de la platja d'Argelers. Homenatge als gitanos internats al camp d'Argelers el 1940.

17h. Valmy, Argelers. Conferència "La maleta hispano-argelina", a càrrec de Miguel Martínez, amb posterior debat amb testimonis.

18.30h Valmy, Argelers. Espectacle musical amb el trio de jazz "Steeve Laffont".

20h. Valmy, Argelers. Aperitiu

21h. Valmy, Argelers. Projecció del film "La valise égarée" de P. Rousset (30 minuts)

L'espectacle, l'aperitiu i la projecció es cobraran al preu de 10EUR.

A més, a la Casa de l'Albera d'Argelers (Plaça dels Castellans), els dies 17 i 18 es projectarà el film "L'exode d'un peuple", de Louis Llech i Louis Isambert, de 1939,  entre les 10 i les 14 h i entre les 16 i les 18h. Entrada: 3EUR i grups de més de 10 persones, 2EUR.

Diumenge 19, Cotlliure (Centre Cultural de la Fundació Antonio Machado, Carrer Michelet)

9h. Benvinguda del President de la Fundació i l'Alcalde de Cotlliure.

9.45h Conferència

11.15h Premis d'escriptura i literatura Antonio Machado.

12.30. Ofrena floral a la tomba d'Antonio Machado.

16h. Homenatge a Manolo Valiente. Posada en escena de poesies de Manolo Valiente. Música  de  J. F. Ortiz i coreografia de Sandra Díaz.

Més informació:

Rosy Goded, Presidenta de l'Associació FFREEE, Tel. 0033 468815117

Pàgina web de l'Associació FFREEE

Organitza: Associació FFREEE

Col·laboradors: MUME / CIDER (Argelers) / Ajuntament d'Argelers / Ajuntament de Cotlliure / Ajuntament d'Arles de Tec / Fundació Machado

<<  <  Mai 2020  >  >>