Presentació del llibre: Un hotel a la costa (Tossa de Mar, 1934-1939)

Presentació del llibre: Un hotel a la costa (Tossa de Mar, 1934-1939)
Div, 25. Març 2011
Altres Activitats Històric

Presentació del llibre Un hotel a la costa (Tossa de Mar, 1934-1939), de Nancy Johnstone, Barcelona, Tusquets Editors, 2011. Edició i traducció a cura de Miquel Berga.

Divendres dia 25 a 2/4 de 8 del vespre, a la Fundació UdG (Plaça Jordi de Sant Jordi, núm 1, Girona, al costat de la Llibreria 22), presentació del llibre editat per Tusquets UN HOTEL A LA COSTA (Tossa de Mar, 1934-1939) de Nancy Johnstone (Edició i traducció de Miquel Berga).

Un hotel a la costa és moltes coses alhora: una crònica de la Costa Brava durant la Segona República i la Guerra civil, un diari d'urgència sobre la desfeta republicana i un recull inèdit de peripècies quotidianes  que abracen des de la transformació d'un hotel en una colònia humanitària per a nens refugiats fins al pas per la frontera francesa i l'arribada al camp de concentració de Les Haras (Perpinyà).

Nancy Jonhstone (Bath, 1905-?) l'any 1934, juntament amb el seu marit Archie Johnstone, va abandonar Londres i es va establir a Tossa de Mar on va construir i regentar un petit hotel. Acabada la Guerra Civil, i després d'uns quants mesos en què es va dedicar al treball humanitari als camps de concentració del Sud de França, es va traslladar a Cuernavaca, Mèxic. A més dels seus dos llibres sobre l'experiència viscuda a Tossa de Mar, Hotel in Spain i Hotel in flight -que Tusquets editors aplega en un sol volum- va escriure dos llibres ambientats a Mèxic: Sombreros are becoming i Temperate zone. A partir del gener de 1950 es perd el rastre de la seva vida.

Miquel Berga, professor de Literatura anglesa a la Universitat Pompeu Fabra, ha tingut cura de la traducció i edició en català d'aquest extraordinari relat testimonial sobre la societat catalana d'abans i durant la guerra,  i dels primers mesos de l'exili republicà.

Intervindran:

Antoni Marí, editor

Joaquim M. Puigvert, Vicerector de la UdG

Jordi Font, director del Mume

Joaquim Nadal, historiador

Miquel Berga, professor de la UPF

Organitza: Museu Memorial de l'Exili / Editorial Tusquets / Universitat de Girona / Llibreria 22.

<<  <  Març 2024  >  >>