Camins, caminos, chemins de la Retirada 2011

Altres Activitats Històric

Camins de la Retirada. Commemoració de l'exili republicà 2011

Del 12 al 20 de febrer de 2011

Aquesta commemoració transfronterera de l'exili republicà recull diversos actes, entre el 12 i el 20 de febrer de 2011 a La Jonquera, Argelers, Banyuls i Cotlliure.

Dissabte 12, La Jonquera

Concert "Les cançons dels brigadistes" del Brossa Quartet de corda

Lloc i hora: MUME, a les 19h.

Espectacle gratuït

Dijous 17, Argelers

Inauguració de l'exposició "10 ans de commémorations de la Retirada à Argelers"

Lloc i hora: CIDER (Espace Jules Pams, Valmy), a les 18h.

Conferència i presentació del llibre de Gregory Tuban i Felip Solé "Camp d'Argelers, 1939-1942", de Cossetània Edicions.

Lloc i hora: CIDER (Espace Jules Pams, Valmy), a les 18'30h.

Seguit d'un aperitiu.

Projecció del film "L'exode d'un peuple" (36 min.) de Louis Llech et Louis Isambert (Cinemateca Euroregional-Institut Jean Vigo)

Lloc i hora: Casa de l'Albera (Plaça dels Castellans, Argelers), de 10 a 12h i de 14h a 18h, del 17 al 19 de febrer.

Divendres 18, Argelers

Conferència "La judicarisation  peut-elle panser le passé traumatique de l'Espagne contemporaine?", a càrrec de Mari-Carmen Rodriguez, doctorant suïssa del FNS, Universitat de Friburg i Oviedo.

Lloc i hora: Salle des Aigles (Espace Jules Pams, Valmy), a les 18h.

Concert (duo d'arpes) d'Anouk Solatges i Marguerite Cano

Lloc i hora: Salle des Aigles (Espace Jules Pams, Valmy), a les 18h.

Dissabte 19, Banyuls

Marcha simbòlica del Coll de Banyuls fins al poble de Banyuls i inauguració d'un monolit al Coll de Banyuls.

Lloc i hora: Coll de Banyuls, a les 9,15h.

Exposició "Memorial Retirada" de Philippe Domergue, artista plàstic.

Exposició "Imatges de la repressió franquista" del Museu d'Història de Catalunya, Barcelona.

Forum d'associacions memorials de l'exili republicà i dels espais de memòria.

Saló del llibre antifranquista

Lloc i hora: Espace Jean Carrère, Argelers, a les 10h.

Homenatge floral de l'Ajuntament d'Argelers al Cementiri dels Espanyols.

Lloc i hora: Cementiri dels Espanyols, Avinguda de la Retirada, Argelers, a les 15h

Declaració comuna "Memoria i justícia" a favor del combat jurídic, ètic i polític de les associacions per la recuperació de la memòria històrica.

Lloc i hora: Espace Jean Carrère, Argelers, a les 16h.

Projecció del film documental "Els nens perduts del franquisme", de Montserrat Armengou.

Lloc i hora: Espace Jean Carrère, Argelers, a les 18h.

Aperitiu i recital de la cantant andalusa Lucía Sócam amb el seu espectacle "Verdades escondidas".

Lloc i hora: Espace Jean Carrère, Argelers, a les 10h. Preu d'accés, 10EUR.

Diumenge 20, Cotlliure

Actes de la Fundació Antonio Machado (benvinguda, presentació del premi internacional "Antonio Machado", ofrena floral a la tomba del poeta i espectacle teatral (poesia i guitarra) "Les Baladins d'Icare").

Lloc i hora: Centre Cultural,  carrer Michelet, Cotlliure, de 9h a 15h.

Per a més informació:

FFREEE (Fils et Filles de Républicains Espagnols et Enfants de l'Exode) Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. / http://ffreee.typepad.fr / www.argelers-sur-mer.com / Tel. 0033 (0) 468958503 Espace Jules Pams, Route de Valmy, 66700 Argelers

CIDER (Centre d'Interprétation et Documentation sur l'Exil et la Retirada) Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Organitza:

FFREEE, CIDER, MUME, Ajuntament d'Argelers, Ajuntament de Cotlliure, Ajuntament de Banyuls, Consell General dels Pirineus Orientals, Regió Llenguadoc-Rosselló i Cinemateca Euroregional-Institut Jean Vigo (Perpinyà).

<<  <  Gener 2021  >  >>