Div, 24. abril 2015
Altres Activitats Històric

Divendres, 24 d’abril a les 20h

Durant aquest acte de presentació d’aquesta associació que vol contribuir a impulsar i divulgar les activitats del MUME, el grup TEIATRU de la Jonquera farà una lectura de textos de diversos testimonis de l’exili. Així mateix, es farà una visita comentada a l’exposició K.L. Reich. La veu de l’Infern nazi i s’inaugurarà l’exposició Desenterrant el silenci, de Sergi Bernal.

Presentació de l'Associació d'Amics del MUME de la Jonquera

Declaració de principis i objectius de l'ASSOCIACIÓ D’AMICS DEL MUME DE LA JONQUERA

Un grup de gent de la Jonquera, del País i de la Catalunya Nord, que estimem el Museu Memorial de l’Exili MUME, volem reforçar la seva permanència com a espai de memòria i de reflexió i, alhora, d’homenatge a tots i a totes les persones que, com a conseqüència de la guerra civil del 1936-1939, varen patir la persecució, l’exili, l’extermini i l’oblit. Així mateix volem treballar per la seva consolidació com a espai de memòria a la nostra població, a la nostra comarca i al nostre país.

Estem disposats a aportar idees, a organitzar activitats, a promoure el MUME arreu de les nostres comarques, i més enllà de les nostres fronteres. En definitiva ens hem convertit en
Grup d’Amics del MUME, com a entitat on hi tinguin cabuda totes les persones que estiguin disposades a col·laborar per promoure el nom del MUME arreu del país i del món, i a participar
en les activitats que s’organitzin.

Per posar uns exemples, l’Associació d’Amics del MUME de la Jonquera, volem :

-Promoure el coneixement del MUME i difondre arreu les seves activitats temporals i la seva exposició permanent.

-Organitzar visites al MUME per als seus associats isimpatitzants.

-Organitzar viatges i visites a altres espais de Memòria.

-Promoure i organitzar exposicions temporals al MUME

-Promoure la publicació d’articles i llibres sobre la temàtica de l’exili i de la memòria històrica.

-Promoure la participació activa en les activitats que organitzi el MUME

-Promoure altres activitats relacionades amb l’exili i la memòria històrica que proposin els socis, la direcció del MUME o la junta del Consorci.

El proper divendres dia 24 d’Abril de 2015, a les 20 hores, al Museu Memorial de l’Exili, presentarem l’Associació en societat, amb una lectura de textos sobre l’exili que farà el Grup
TEIATRU de la Jonquera i amb la inauguració de l’exposició “Desenterrant el silenci” de Sergi Bernal i una visita comentada a l’exposició “K.L.REICH”.

Membres de la Junta :

President : Jordi Cabezas
Sots-President : Francesc Vilanova (Fundació Pi i Sunyer)
Secretària : Maria Teresa Genís
Tresorer: Fèlix Carreras
Vocals: Enric Pujol, Sergi Barba, Salomó Marquès.

<<  <  Gener 2020  >  >>