Diu, 18. Mai 2014 - Diu, 15. Juny 2014
Altres Activitats Històric

Dia Internacional dels Museus 2014

Diumenge 18 de maig, de 10 a 14h.

Jornada de Portes obertes i visita guiada gratuïta.
A les 16h, la visita en francès i a les 17h la visita en català.

Segona edició del “De Museu a Museu”

ELS MUSEUS DE L’ALT EMPORDÀ S’INTERCANVIEN PECES PEL DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS I DURANT UN MES.

Del 18 de maig al 15 de juny de 2014

En el marc de la xarxa de museus comarcals de l'Alt Empordà: "Una Comarca de Museu" també es durà a terme la segona edició de l'intercanvi de peces "De Museu a Museu".

En aquesta ocasió el MUME intercanvia peces amb l'Espai Cultural de la Ciutadella de Roses. L'exposició i mostra de les peces d'intercanvi es podrà visitar als 8 museus de la xarxa del 18 de maig al 15 de juny.

La segona edició del De Museu a Museu és una activitat conjunta per la qual els 8 museus de la xarxa s’intercanviaran peces dels seus fons, acollint temporalment cada museu una peça convidada.

Les peces cedides tenen vinculacions amb els museus d’acollida, ja sigui per raó de les col·leccions, les temàtiques o els fons dels museus receptors.

L’activitat De Museu a Museu té el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Girona.

El 18 de maig és el Dia Internacional dels Museus, un esdeveniment mundial organitzat pel Consell Internacional dels Museus (ICOM). Aquesta edició de 2014  es presenta sota el lema "Els vincles creats per les col·leccions dels museus” i consta de multitud de propostes culturals: jornades de portes obertes, itineraris i visites, recorreguts nocturns, etc. a la majoria de museus de tot el món. La xarxa de museus Una Comarca de Museu s’hi suma, a banda d’altres activitats pròpies de cada museu, amb aquesta nova i interessant proposta que és la segona edició de l’ intercanvi de peces entre museus de l’Alt Empordà.

Entre el 18 de maig i el 15 de juny, els museus que formen part de la xarxa Una comarca de museu, s’intercanviaran un total de 19 peces.

Els intercanvis de peces són entre, entre l’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries i el Museu de l’Empordà, entre el Museu de la Tècnica de l’Empordà i el Museu de l’Anxova i de la Sal, entre el Museu del Joguet de Catalunya i el Museu d’Arqueologia de Catalunya- Empúries i entre el Museu Memorial de l’Exili i el Museu Ciutadella de Roses.

Les peces i grups de peces intercanviades són les següents:

1. Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries

Tres pallissons del Forn “Ca la Flora” de Figueres, 1950-70

2. Museu de l’Empordà

Paisatge, oli sobre tela de Lluís Roura Juanola, 1976

3. Museu de la Tècnica de l’Empordà

Dues màquines de cosir Aurora, segle XIX

4. Museu de l’Anxova i de la Sal

Màquina de teixir, segle XIX

5.Museu del Joguet de Catalunya

Teatrí Seix & Barral, Model CC, Barcelona, 1917

6. Museu d’Arqueologia de Catalunya-Empúries