Acció artística "Sweet Bunker" - Fundació Tàpies

Acció artística "Sweet Bunker" - Fundació Tàpies
Div, 4. abril 2014
Altres Activitats Històric

EL MUSEU MEMORIAL DE L’EXILI DE LA JONQUERA, LA CÀTEDRA D’ART I CULTURA CONTEMPORANIS I EL MÀSTER DE TURISME CULTURAL DE LA UNIVERSITAT DE GIRONA COL·LABOREN AMB LA FUNDACIÓ ANTONI TÀPIES EN EL MARC DE L’EXPOSICIÓ “ALLAN KAPROW. ALTRES MANERES”.

EL DIA 4 D’ABRIL A PARTIR DE LES 11H, EN UN BÚNQUER DE LA JONQUERA CONSTRUÏT ELS ANYS 1940, TINDRÀ LLOC UNA RE-INVENCIÓ DE LA CELÈBRE ACCIÓ DE L’ARTISTA I PERFORMER ALLAN KAPROW, “SWEET WALL”, LA QUAL ES  TRANSFORMARÀ EN “SWEET BÚNQUER” DE LA MÀ D’UN GRUP D’ESTUDIANTS DE LA UNIVERSITAT DE GIRONA

Els interessats/des a participar o a assistir al desenvolupament de l’acció Sweet búnquer poden inscriure’s a l’adreça: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

A fi de facilitar el transport fins a la Jonquera, es prega que les persones que s’inscriguin a l’activitat, comuniquin si tenen disponibilitat de cotxe particular per tal de poder-lo compartir.

Llocs de trobada:

9.30 h. Girona. Pàrquing de la Devesa
10.30 h. La Jonquera. Museu Memorial de  l'Exili

_____________________________________________________

Happening "Sweet Bunker - Mur dolç"

Divendres 4 d'abril de 2014.

L'acció tindrà lloc a un dels búnquers (doble assentament d'ametralladora) del Centro de Resistencia-Organización Defensiva Pirineos núm. 94 de La Jonquera a partir de les 11h.

Organitza: Fundació Antoni Tàpies

Col·labora: UdG / MUME

Aquesta acció s'emmarca en l'exposició temporal de la Fundació Antoni Tàpies (Barcelona): Allan Kaprow. Altres maneres

6 març – 30 maig 2014

Allan Kaprow. Altres maneres, l’exposició que la Fundació Antoni Tàpies dedica a Allan Kaprow (Atlantic City, Nova Jersey, 1927 – Encinitas, Califòrnia, 2006), recupera una part dels temes en què aquest va treballar durant la seva carrera; i, a través d’una sèrie de happenings i activitats(és el nom que donarà als happenings a partir de finals de la dècada de 1960, quan el seu treball esdevé més íntim), en reinvindica la vigència contemporània.

A la segona meitat de la dècada de 1940 Kaprow estudia pintura amb Hans Hoffman, i és aleshores quan en descobreix el potencialperformatiu. Aquesta troballa el duu a explorar primer el collage i més tard els environaments (instal·lacions d’objectes en què invita a participar els espectadors). L’any 1959, molt influït per Jackson Pollock i per la voluntat d’aquest de barrejar l’art amb la vida, presenta el seu primer happening: 18 Happenings in 6 Parts (Divuit happenings en sis parts). Aquesta obra, una coreografia complexa en la qual s’intercalen activitats quotidianes amb accions artístiques, marca el punt de partida de l’exposició que la Fundació Antoni Tàpies dedica a la seva obra i ajuda a comprendre no només la seva evolució artística sinó també el context històric en què es produeix.

Dels temes en què Kaprow treballa podem destacar la connexió, a la dècada de 1960, amb el moviment feminista dels Estats Units que es reflecteix en obres com ara Birds (Ocells) i Household (En família), les dues de 1964, o el seu interès en les pràctiques en col·laboració i la possibilitat de crear xarxes de treball com farà aSelf-Service (Autoservei) (1966), i a Fluids (1967) −en què el material utilitzat, el gel, ens remet a la capacitat de transformació no només dels materials sinó també de l’ésser humà−. Els experiments pedagògics, centrals en el seu treball, es posen en pràctica a través de Six Ordinary Happenings (Sis happenings corrents) (1969). I Sweet Wall (Mur dolç), una obra de 1970, ens acosta a la seva pràctica més política, molt connectada amb el desenvolupament del moviment Fluxus a Europa.

Més informació al web de la Fundació Antoni Tàpies.

Dossier de premsa Exposició "Allan Kaprow".

Calendari dels happenings.

<<  <  Gener 2022  >  >>