Camins, caminos, chemins de la Retirada 2014

Actes "Camins de la Retirada" 2014 FFREEE

Del 20 al 23 de febrer de 2014

Argelers, La Jonquera, Cotlliure

Aquest any, que es commemora el 75è aniversari de l’Exili Republicà, les activitats tindran lloc a Argelers, Cotlliure i la Jonquera.

Concretament, s’iniciaran al MUME de la Jonquera el dijous, 20 de febrer, amb un concert del quartet de Tolosa de Llenguadoc “Las Simples Cosas” i la presentació del llibre “La Retirada et l’Exil” de Francesc Vidal i Éric Fraj.

Programa d'actes:

Dijous 20, La Jonquera (MUME)

21h. Espectacle "Recuerdos-La Retirada". Concert del Quartet "Las Simples cosas", performance de l'artista Bernard Cauhapé i presentació de les memòries de Francesc Vidal per l'escriptor Eric Fraj. Preu: 5€

Divendres 21,  Argelers (Espai Jules Pams, Château de Valmy)

18:30h. Inauguration du Mémorial du Camp d'Argelers i passi comentat del film "L'exode d'un peuple", de Louis Llech i Louis Isambert, de 1939.

Dissabte 22, Argelers (Memorial del Camp, Platja d'Argelers - Espace Jean Carrère)

9:30h. Marxa commemorativa des de l'estela commemorativa del Camp d'Argelers a la platja fins al Cementiri dels Espanyols.

A partir de 10h. a l'Espai Jean Carrère, Exposició de llibres i conferències

12:30h. Presentació del llibre de Pietat Roig "El manuscrit d'Argelès-sur-Mer", diari d'un refugiat català.

15h. Conferència: "Le besoin de mémoire en Espagne: Transmission et Éducation entre 1931 et aujourd'hui", a càrrec de Rubèn Doll-Petit, historiador membre del Consell Científic del MUME i cap de documentació del Mémorial del camp de Ribesaltes.

16h. Testimonis de l'exili i debat

17h. Conferència "Solidarité et Racisme", de Gabriel Llesta, responsable ASTI.

19h. Aperitiu i Paella.

21h. Concert "Quartet Brossa" amb l'espectacle "Les Cançons dels Brigadistes". Preu: 10€

Diumenge 23, Cotlliure (Centre Cultural de la Fundació Antonio Machado, Carrer Michelet)

9h. Conferència: "Les archives de la Fondation Machado de Coullioure", per Verónica Sierra.

9:50h Conferència d'Oriol Ponsatí-Murlà "Josep Maria Corredor i l'actual tomba de Machado".

10.15h Premis d'escriptura i literatura Antonio Machado.

12.30. Ofrena floral a la tomba d'Antonio Machado.

15h. Presentació dels arxius de la Fundació Machado

16h. Recital poètic. "La voz y la mirada", espectacle audiovisual de Dante Area Hernández i Pablo Osvaldo Guiducci.

Organitza: Associació FFREEE/ MUME / CIDER (Argelers) / Ajuntament d'Argelers / Ajuntament de Cotlliure / Fundació Machado

Més informació:

Rosy Goded, Presidenta de l'Associació FFREEE, Tel. 0033 468815117