Div, 18. Novembre 2011
Altres Activitats Històric

Seminari Internacional: L'exili republicà al Magrib, perspectives comparatives

Divendres 18 de novembre de 2011.

Lloc: Sala de Graus. Facultat de Lletres. Universitat de Girona

Plaça Ferrater Mora, 1. Girona

El Seminari Internacional L'exili republicà al Magrib: perspectives comparatives, organitzat conjuntament pels grups de recerca Història, Memòria, Identitats de la UdG i el Grup d’estudis d’Història de la Cartografia, que compta amb la participació del professor Villanova de la UdG, i el MUME (Museu Memorial de l’Exili), respon a la voluntat de treball interdisciplinari dels organitzadors, procedents de diferents camps de la recerca i la docència, i també a la particular relació establerta entre la UdG i el MUME.

Amb aquest objectiu general, el programa provisional de la jornada del 18 de novembre de 2011 que proposem és el següent:

9.45h: Presentació de la jornada i paraules inaugurals;

10h: Anna Maria Garcia Rovira (UdG), El segle XX i els camps de concentració.

10.45h: Bechir Yazidi (Université de Tunis – Manouba, Tunísia), El exilio de los republicanos españoles en Túnez: ¿forma de represión, forma de resistencia?

11.30 h: Pausa-café.

11.45 h: Eloy Martín Corrales (Universitat Pompeu Fabra), El exilio republicano en Argelia.

12.30 h: Mimoun Aziza (Université de Meknès, Marroc), El exilio republicano español en Marruecos y la lucha política contra el franquismo

13.15 h: Debat

Les sessions són gratuïtes. Per assistir al seminari cal inscriure’s enviant un correu electrònic a: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Aquest seminari forma part dels Tallers de Recerca del Màster d’Iniciació a la Recerca en Humanitats. Història, Art, Filosofia, Llengua i Literatura (UdG, Facultat de Lletres).

Per a més informació us podeu descarregar el díptic informatiu.

Comité organitzador:
Anna Maria Garcia Rovira (UdG)
José Luis Villanova Valero (UdG)
Maximiliano Fuentes Codera (UdG)

Organització:
- Grup de recerca “Història, Memòria, Identitats”. Seminari Permanent d’Estudis Polítics i Culturals. Institut de Recerca Històrica. Universitat de Girona
- Museu Memorial de l’Exili

Amb el suport de: