Dia Internacional dels Museus 2011

Altres Activitats Històric

Actes del Dia Internacional dels Museus 2011

-14 i 15 de maig de 2011, Jornada de portes obertes al MUME durant els dos dies

Horari de 10h a 18h el dissabte 14 de maig i de 10h a 14h el diumenge 15 de maig.

-15 de maig de 2011, Visita guiada gratuïta al MUME.

A les 12h, s’oferirà una visita guiada gratuïta a l’exposició permanent del MUME.

-18 de maig de 2011. Presentació al MUME de la incorporació d’un nou objecte al fons del Museu: “Maleta d’un oficial de l’Exèrcit Popular exiliat” A les 11h. al MUME.

Durant la presentació, es farà un acte de reconeixement del Tinent de l’Exèrcit Popular de la República, Juan Sáez Tomás, i es manifestaran els agraïments a la família Sáez-Merodio per la seva donació.

L’acte serà presidit per Jordi Cabezas, President del Consorci del MUME i serà presentat per Jordi Font, Director del MUME. Seguidament, l’historiador Juli Clavijo pronunciarà la intervenció: “L’honradesa d’un militar de la República”. A l’acte hi seran presents els fills de Juan Sáez Tomás i un representant de l’Exèrcit espanyol.

El Tinent Juan Sáez Tomás pertanyia al servei d’Intendència de l’Exèrcit Popular de la República, en concret a la Secció de Pagaduria. Amb motiu de la retirada cap a França el 1939, va traslladar amb ell una maleta que contenia els diners que estaven destinats als pagaments de les tropes. Durant més de 70 anys, aquella maleta, amb els seus diners, va ser custodiada per la seva família. Ara, els descendents de Juan Sáez Tomás, residents a Narbona,  han fet, com a símbol d’un retorn al país del qual mai no havia d’haver sortit, donació de la maleta i dels seus continguts al Museu Memorial de l’Exili.

<<  <  Abril 2021  >  >>