I Jornades pedagògiques del MUME

I Jornades pedagògiques del MUME
Dij, 3. Juliol 2008
Altres Activitats Històric

I Jornades pedagògiques del Museu Memorial de l’Exili amb assistència de mestres i professors de les comarques gironines.

Presentació del programa pedagògic del museu i de l’oferta de visites guiades, tallers pedagògics i rutes de l’exili pel territori. 3 de juliol de 2008.

Amb la jornada pedagògica Pedagogia de la memòria es va pretendre, d’una banda, presentar el MUME als centres d’ensenyament secundari i, de l’altra, convidar els assistents a reflexionar sobre la memòria i la història; procés que cal encarar obligatòriament quan tractem amb un fenomen històric, que està constituït també, de forma indissoluble, per la memòria i el record. A partir d’aquí, l’objectiu fonamental fou apropar els professors de secundària i batxillerat al contingut i objectius del MUME donant-los a conèixer la seva exposició permanent, el seu Projecte Pedagògic, les possibilitats dels tallers, i el resultat d’una experiència pràctica, desenvolupada sobre el terreny, és a dir, resseguint les rutes de l’exili. La jornada ha encetat la via d’un establiment de relacions permanents amb els centres, que confluïssin al llarg del proper curs en l’estudi de la problemàtica que tracta el museu i en la visita de les nostres instal·lacions.

La Jornada va iniciar una activitat que tindrà continuïtat en el marc del projecte pedagògic del MUME. La continuïtat ha de tenir un doble vessant. D’una banda, amb la realització d’altres trobades al final de curs, per compartir experiències, preparar el curs següent o reflexionar sobre qüestions d’ordre teòric-metodològic o de difusió de noves aportacions. De l’altra, mitjançant el contacte telemàtic, que s’ha de convertir en una eina de treball fonamental i permanent, tant per compartir experiències, com per preparar-les, com per treballar conjuntament en projectes compartits.

L’activitat es va convocar amb l’ajuda de l’ICE de la UdG, a través de la xarxa de Centres de Recursos pedagògics de la Generalitat de Catalunya, mitjançant díptics i missatges de correu electrònic. L’activitat de la jornada pedagògica es va adreçar, preferentment, a professors d’ensenyament secundari i batxillerat, sense excloure a animadors culturals, comunicadors o membres d’associacions culturals i memorialístiques.

<<  <  Març 2024  >  >>