Sortides familiars -Rutes de l'exili 2018 - Agullana

Sortides familiars -Rutes de l'exili 2018 - Agullana
Diu, 4. Febrer 2018
Altres Activitats Històric

Sortides familiars obertes al públic

Diumenge, 4 de febrer de 2018

4 de febrer

“La pequeña zona roja”. Els últims dies de la Guerra Civil a l’Empordà

Descobrirem el Museu Memorial de l'Exili i el Centre d’Interpretació sobre l’Exili Cultural Català de 1939, situat a Agullana, poble fronterer que va acollir les principals institucions i autoritats  republicanes durant els últims dies de la Guerra Civil, així com delegacions de les ambaixades de la URSS i de Mèxic. Arsenals de  municions;  soldats de l’Exèrcit Popular, carrabiners i mossos d’esquadra; intel·lectuals i artistes i molt més!

L’horari previst de l’activitat és de mitja jornada (de 10 a 14:30h) i el punt de trobada és el MUME, excepte per a la sortida de Portbou.

Cal inscripció prèvia i la realització de l’activitat queda subjecte a un mínim de 10 participants. Les places queden limitades a 25 persones.

Els desplaçaments es realitzen en transport propi del participant i el dinar no està inclòs.

Preus:

Individuals: 15€ adult i 8€ nens/es (7-12 anys)

Grups de 10 participants o més: 12€ adult i 5€ nens/es

Organitza: Museu Memorial de l'Exili

Les properes sortides són els següents dies:

4 de març

“Estos días azules y este sol de la infancia”. La mort d’un poeta a l'exili

Ens trobarem al Museu Memorial de l’Exili per anar a Cotlliure, poble rossellonès a prop de la frontera, on el poeta Antonio Machado va viure les seves últimes setmanes, i on va ser enterrat. Una tomba que és un espai de memòria i de record, on llegirem alguns dels seus poemes.

1 d'abril

Argelers i Elna: el dolor de l’internament i la llum de l’esperança

Visitarem la Maternitat d'Elna, on descobrirem un oasi de pau i solidaritat enmig de la desesperació de l'exili i la II Guerra Mundial. Continuarem amb la visita a la platja d'Argelers, espai on es va ubicar un dels camps d'internament per a republicans més tristament cèlebres.

6 de maig

La doble frontera. Portbou en els anys de plom de la II Guerra Mundial

Ens trobarem a Portbou, poble fronterer que va suposar la via de sortida de molts republicans al final de la Guerra Civil, i uns mesos més tard va ser també una de les vies principals d'entrada de molts jueus i de resistents antifeixistes que fugien de l'horror nazi. Visitarem el cementiri, el monument “Passatges” de Dani Karavan, dedicat a la memòria de  Walter Benjamin, i pujarem al Coll de Belitres.

3 de juny

Les fortificacions de Franco. Coneix els búnquers de la Jonquera

Després d'una visita al Museu Memorial de l'Exili, descobrirem que a La Jonquera hi ha diverses construccions i obres militars amagades entre el paisatge. Assentaments de metralladores i de cànons antitancs preparats per frenar una invasió militar externa durant la dècada dels anys quaranta. Entrarem en un búnquer i caminarem per la seva trinxera!

<<  <  Març 2024  >  >>