Taula rodona: Dia Internacional de les persones refugiades

Taula rodona: Dia Internacional de les persones refugiades
Div, 18. Juny 2010
Altres Activitats Històric

El MUME participa aquest any en les activitats previstes pel 20 de juny, dia internacional de les persones refugiades amb una visita guiada i una taula rodona el divendres 18 de juny al MUME, després dels actes institucionals de Figueres.

PROGRAMA ACTIVITATS EN MOTIU DEL 20 DE JUNY. DIA INTERNACIONAL DE LES PERSONES REFUGIADES:

La Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat  celebra  la Setmana de les Persones Refugiades al voltant del dia 20 de juny, Dia Internacional del Refugiat. Les activitats durant aquesta setmana tenen una doble vessant:

• Per una banda denunciar la vulneració del Dret d'Asil a l'Estat espanyol a través d'una una Audiència davant el President del Parlament de Catalunya i una Compareixença a la Comissió de Benestar i Immigració del Parlament. Es realitzarà, també, una roda de premsa per presentar l'Informe 2010 sobre la situació de les persones refugiades que la Comissió Catalana d'Ajuda la Refugiat elabora conjuntament amb CEAR.
  • I per l'altra banda, un acte lúdic-festiu d'homenatge a les persones refugiades a través  d'unActe Institucional a l'ajuntament de Figueres i una trobada amb exiliats i exiliades de la República i les persones refugiades que viuen entre nosaltres al Museu Memorial de l'Exili a La Jonquera.

Acte Institucional a Figueres

L'ajuntament de Figueres, per la seva relació històrica amb l'asil i l'exili, organitza amb la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat, un Acte Públic Declararnt-se Municipi Solidari amb les persones refugiades en un Pe el proper 18 de Juny.

L'Acte Institucional consistiria en:

13:00. Rebuda per part del Ple Municipal a l'Ajuntament de Figueres de la Delegació de la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat, composada per persones refugiades i membres de l'entitat.

13:30. Declaració Institucional per part del Ple i per part de la Secretària General de la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat i d'una persona refugiada. Intervenció musical.

14:00.  Interlocució amb els mitjans de comunicació i piscolabis.

15:30   Sortida cap a La Jonquera.

Trobada 18 de Juny al MUME

El 18 de juny un autocar sortirà de Barcelona amb 40 persones de la Comissió Catalana d'Ajuda la Refugiat per trobar-nos a La Jonquera amb els  membres del FFREEE (fills i filles de l'èxode i la República). Allà, el director del Museu Memorial de l'Exili, el Sr. Jordi Font, ens farà una guia pel museu i una presentació de la nova exposició sobre Txetxènia. Més tard,  hi haurà una taula rodona d'intercanvi d'experiències entre ambdós col·lectius.

Programa de la Trobada

16:00h  Arribada al Museu. Benvinguda per part de Alcalde Jordi Cabezas.

16:30    Visita al Museu. Guiada pel director Jordi Font. Presentació de l'exposició sobre Txetxènia.

17:30. Taula Rodona. Dia Internacional de les persones refugiades.

Modera: Sr. Jordi Font. Director del MUME.

Parlaments

-       Àgata Sol Rueda. Secretaria General de la Comissió Catalana d'Ajuda al Refugiat.

-       Rosy Godet.   Presidenta FFREEE.

-       Senaqbe. Refugiat de Togo.

Sortida cap a Barcelona

<<  <  Desembre 2020  >  >>