+MOT - Conferència: El temps present i el relat de la Història: l'escriptura de la Transició, a càrrec d'Àlex Matas

Dij, 16. Març 2017
Altres Activitats Històric

El MUME i la Càtedra Walter Benjamin participen al +MOT amb la programació d’una conferència.

Les activitats dins el cicle +MOT formen part de la programació prèvia que es dur a terme abans de la celebració del MOT Festival de Literatura que tindrà lloc a Girona i Olot, dedicat aquest any a les “Les escriptures del passat”.

Conferència: “El temps present i el relat de la Història: l'escriptura de la Transició", a càrrec d'Àlex Matas (professor de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada, Universitat de Barcelona)

Els temps de trànsit des d'un règim polític de caràcter dictatorial cap a un règim democràtic és un temps de singular incertesa. Els mateixos protagonistes dels canvis històrics no poden fer-se càrrec plenament de la magnitud i el destí dels esdeveniment que estan vivint. És el relat que en farà més tard la literatura l'encarregat de definir aquells anys de convulsió política, però, sobretot, d'expressar aquesta vivència subjectiva del canvi patida pels protagonistes. Les narracions literàries que s'han fet de la Transició política a Espanya, i a d'altres països, permeten comprovar que els escriptors d'avui dia trien sovint fórmules estètiques i polítiques molt diferents quan representen aquells fets.

Organitzen: Museu Memorial de l'Exili i Càtedra Walter Benjamin, Memòria i Exili (UDG)

Lloc: Biblioteca Carles Rahola, Girona
Dia i Hora: 16 de març, a les 18:30h