Dis, 19. Novembre 2016
Altres Activitats Històric

Data: 19 de novembre

De 10:30 a 13:30h

Visita guiada a Agullana i al seu entorn, amb lectures de textos literaris i testimonials.

Entre el gener i els primers dies de febrer de 1939, escriptors i intel·lectuals catalans de renom van romandre uns dies  a Agullana de camí cap a l’exili. La guerra arribava a la seva fi a Catalunya. Aquest municipi de l’Alt Empordà serà la darrera parada per a molts d’ells abans de deixar el territori català. Alguns  ja no tornaran al seu país.

Durant l’activitat es combinarà la visita introductòria al Museu Memorial de l’Exili (la Jonquera),  la visita guiada a la sala “L’exili cultural català de 1939”( Agullana) i les lectures de textos i el recorregut per llocs significatius d’Agullana relacionats amb els darrers dies de la Catalunya republicana, com per exemple el Mas Perxés.

PROGRAMA:

10:30h: trobada al Museu Memorial de l’Exili, La Jonquera. Visita introductòria a l’exili republicà a través de l’exposició permanent del MUME, a càrrec de Jordi Font (director del MUME)

11:00h: desplaçament a Agullana

11:15h: visita guiada a la sala “L’exili cultural català de 1939” a càrrec d’Enric Pujol (UAB)

12:00h: caminada des del centre d’Agullana fins al Mas Perxés, amb comentaris i lectures a càrrec de Maria Campillo (UAB) i Francesc Vilanova (UAB)

13:30h: final de l’activitat

<<  <  Març 2021  >  >>