Obra de teatre (estrena): La Maternitat d’Elna

Obra de teatre (estrena): La Maternitat d’Elna
Dis, 27. Setembre 2008
Altres Activitats Històric

Estrena de l’obra de teatre La Maternitat d’Elna, a càrrec de la Companyia Projecte Galilei i en col·laboració del Memorial Democràtic.

27 de setembre de 2008.

La companyia Projecte Galilei, amb el suport de la Direcció General de Memòria Democràtica (Dep. Interior, Relacions Institucionals i Participació), l’Ajuntament de la Jonquera i el Museu Memorial de l’Exili, va estrenar l’obra de teatre “La Maternitat d’Elna” al Museu Memorial de l’Exili a la Jonquera. L’obra relata la història de les dones refugiades als camps del sud de França (Argelers, Ribesaltes, Sant Cebrià...) després de la guerra i que van ser acollides a la maternitat d’Elna per poder donar a llum en bones condicions sanitàries. Van assitir a l’estrena la directora general de la Memòria Democràtica, Maria Jesús Bono, l’alcalde de la Jonquera, Jordi Cabezas Llobet, i l’alcalde d’Elna, Nicolas Garcia.

L’espectacle, amb dramatúrgia de Pablo Ley i sota la direcció de Josep Galindo, està concebut com un conte per a adults que relata la història de les mares d’Elna des de la sortida del seu país fins a l’acollida a la maternitat, el part i els primers mesos de vida dels nens. Incorpora els testimonis recollits per Assumpta Montellà en el seu llibre i cançons catalanes i franceses de diversos autors i estils. La posada en escena la protagonitzen una actriu-cantant (Rosa Galindo) i un pianista (Luc Olivier Sánchez). L’actriu afronta la funció de narrar la història, tot interpretant diferents personatges, i el seu monòleg es veu interromput per diversos impulsos musicals que aporten un ampli ventall d’estats d’ànim que acompanyen aquest recorregut per la història de la maternitat d’Elna.

Després de la Jonquera, el muntatge ha iniciat una gira per diverses localitats. L’estrena teatral va ser un èxit absolut, produint-se un ple absolut en les instal·lacions del teatre improvisat en el MUME.

<<  <  Març 2024  >  >>