Dia Nacional de l'Exili i la Deportació 2020. La Jonquera - La Vajol

Dissabte 8 de febrer

La Jonquera -La Vajol

DSC 0025tr

Amb motiu del Dia Nacional de l'Exili i la Deportació, instituït el 5 de febrer com a data commemorativa de l'exili republicà per la Generalitat de Catalunya el 2017, tindran lloc el matí del dia 8 de febrer al MUME de la Jonquera i al Coll de Lli de  La Vajol diversos actes en record de l'exili republicà de 1939.

Al MUME s'inaugurarà l'exposició "Art i exili. Artistes de l'exili català de 1939", sobre els llegats Fàbrega i Narro del Museu de l'Empordà i del MUME.

A La Vajol es farà una marxa commemorativa fins el Coll de Lli, lloc de pas de les autoritats republicanes el dia 5 de febrer de 1939.

PROGRAMA:

11h. Inici de la pujada al Coll de Lli des del camí de La Vajol al Santuari de les Salines (GI-505).

11h30. Presentació de l'acte a càrrec del periodista i escriptor Martí Gironell i lectura de textos de Carles Pi i Sunyer i Pere Bosch-Gimpera i audició musical a càrrec d'Anna Ros (violoncel) i Mercè Miró (flauta travessera) amb la presència de la Consellera de Justícia Ester Capella.

13h. Inauguració de l'exposició "Art i exili. Artistes catalans de l'exili del 1939", una exposició conjunta amb doble seu, amb el Museu de l'Empordà de Figueres.

Parlaments institucionals (Alfons Quera, Alfons Martínez, Sònia Martínez i Ester Capella).

13h30. Visita guiada a l'exposició a càrrec del comissari de la mostra, Enric Pujol.

14h30. Dinar

Organitza: Direcció General de Memòria Democràtica i MUME.

Col·labora: Memorial Democràtic, Ajuntament de Morellàs- Les Illes i Ajuntament de la Vajol.

<<  <  Abril 2024  >  >>