Rastres-Argelers, obra de teatre d'Aina Huguet

Altres Activitats Històric

Rastres_Argelers, d'Aina Huguet

Dijous, 20 de febrer de 2020

A les 20:30h a la Sala de la Societat "La Unió Jonquerenca"

Rastres Argelers dossier gira word 001rr

Obra de teatre produïda pel Teatre Maldà.

Rastres_Argelers és un viatge en la memòria. La memòria dels refugiats de la Guerra Civil que en el camí de l'exili van ser tancats als camps de concentració francesos, uns camps on hi va regnar una barbàrie extrema de la qual l'Estat francès i el govern franquista van ser còmplices absoluts.
Avui en dia, la platja d'Argelers és una meca turística del sud de França. A l'estiu, no hi ha ni un pam de sorra que no estigui ocupat per tovalloles i banyistes prenent el sol. Fa gairebé vuitanta anys -només vuitanta anys!- els refugiats i les refugiades orinaven, defecaven, parien i morien a la mateixa sorra.
Encara avui, ni el govern francès ni l'espanyol no han reconegut oficialment aquestes víctimes.
Aquest projecte es basa en el testimoni de moltes persones que van passar pels camps de concentració del Rosselló. I és la veu d'aquests testimonis el que vosaltres, públic, veureu en escena.

Aina Huguet, dramaturga i directora

La dramatúrgia està basada en testimonis escrits de Els vençuts, de Xavier Benguerel, De les txeques de Barcelona a l'Alemanya nazi, d'Otília Castellví, Un de tants Campo de concentración (1939), de Lluís Ferran de Pol i Éxodo. Diario de una refugiada espanyola, de Silvia Mistral.

Idea original, dramatúrgia i direcció: Aina Huguet
Direcció de moviment: Andreu Martínez
Intèrprets: Ariadna Fígols i Aina Huguet
Composició musical / Espai sonor: Daniel Pitarch
Espai escènic / Vestuari: Elisenda Pérez
Veus en off: Berta Giraut, Bàrbara Roig, Ignasi Guasch, Ricard Serra, Sergi Torrecilla i Jaume Ulled
Il·luminació: Adrià Aubert
Fotografia cartell: Núria Gámiz
Creació audiovisual: Taller Estampa
Imatges dels camps d'Argelers de 1939: Fons Departamentals dels Pirineus Orientals (Fons Chauvin) i Arxiu Comarcal de l'Alt Penedès (Fons Henry Buckley)
Producció executiva: El Maldà

Més informació de l'obra al web del Teatre Maldà.

Aquesta és una activitat emmarcada dins la commemoració anual de la Retirada "Camins de la Retirada 2020", organitzada per l'Associació FFREEE, la Fundació Antonio Machado i els ajuntaments d'Argelers i Cotlliure.

<<  <  Març 2024  >  >>