Exposició: Antoni Campañà. L’endemà de la retirada: Portbou, 1939

Categoria:
Exposició Temporal Futura

Exposició Antoni Campañà. L’endemà de la retirada: Portbou, 1939

Del 10 d'abril al 26 de setembre de 2021.

Inauguració: Dissabte, 10 d'abril de 2021.

Cartell 30x42 PORTBOU 1939 001.jpg red

Portbou, març 1939. Fa un mes que les tropes franquistes han copat la frontera franco-catalana al Coll de Belitres cloent el drama de la Guerra Civil a Catalunya. Allà, on els Pirineus s’enfonsen al mar Mediterrani, la càmera del fotògraf Antoni Campañà (1906-1989) immortalitza les complexitats i realitats paral·leles de l’instant. Mentre recorre l’Empordà i ressegueix les siluetes de les restes materials de la Retirada republicana, processa el seu itinerari durant la guerra en forma d’autoretrat interior. Sense concessions, es fotografia a ell mateix tot descobrint l'absència.

Antoni Campañà va ser un important fotògraf pictoralista que ha sigut redescobert a partir de la publicació de "La capsa vermella" (Comanegra, 2019), una síntesi de Plàcid Garcia-Planes, Arnau Gonzàlez i Vilalta i David Ramos sobre els fons fotogràfics de Campañà sobre la Guerra Civil i la immediata postguerra, als quals pertanyen les imatges d'aquesta mostra, que serà comissariada per Arnau Gonzàlez i Vilalta, historiador i professor d'Història Moderna i Contemporània de la UAB.

<<  <  Gener 2021  >  >>