Cicle de sortides Els camins de l'exili, edició 2019. 80 aniversari de la fi de la Guerra Civil (2)

Dis, 2. Març 2019
Altres Activitats Històric

Cicle de sortides Els camins de l'exili, edició 2019. 80 aniversari de la fi de la Guerra Civil i l'exili republicà (2)

Cicle de tres sortides culturals i commemoratives, organitzades pel Museu d'Història de Girona i el MUME, amb trajectes que emulen els que milers de persones van emprendre obligats a inicis de 1939 que tindran lloc entre febrer i abril de 2019.

Dissabte 2  de març, de 8 a 20 h

GIRONA- LA JONQUERA-  ARGELERS- ELNA

Més enllà de la frontera: entre la intempèrie dels camps de concentració i l'ajuda humanitària

La visita comença al  Museu Memorial de l'Exili, de la Jonquera, i seguirem el recorregut anant  a diversos espais d'Argelers, com la platja, el cementiri dels Espanyols  i el Memorial del Camp de Concentració d'Argelers. Després de dinar, en aquesta mateixa població, acabarem la sortida amb la visita a la Maternitat d'Elna.

Guiatges a càrrec de: Salomó Marquès, professor emèrit d'Història de l'Educació de la UdG;  Jordi  Font, director del Museu Memorial de l'Exili; Miquel Serrano, conservador del Museu Memorial de l'Exili,  Bernard Ríeu, regidor de cultura i catalanitat d'Argelers i director del Memorial del Camp d'Argelers.

Per a més informació i reserva de places visiteu el web del Museu d'Història de Girona..

La propera sortida serà:

Dissabte, 13 d'abril, de 8 a 20 h

GIRONA- DARNIUS- LA VAJOL- COLL DE LLI

La fi de la Guerra Civil a Catalunya: la salvació del patrimoni i la supervivència de les institucions republicanes a l'exili

Recorregut pels indrets relacionats amb els darrers dies de la Catalunya Republicana i l'evacuació del patrimoni cultural i els fons del Banc d'Espanya

Visitarem el Mas de  Can Descalç, a Darnius, i continuarem el recorregut fins a La Vajol, on ens desplaçarem fins a la Mina canta. En acabat, anirem a dinar a la mateixa població i acabarem  amb un itinerari a peu fins el pas fronterer del Coll de Lli.

Guiatges a càrrec de: Salomó Marquès, professor emèrit d'Història de l'Educació de la UdG;  Jordi  Font, director del Museu Memorial de l'Exili; Miquel Serrano, conservador del Museu Memorial de l'Exili,  Joaquim Nadal,  historiador i professor emèrit de la UdG i Gemma Domènech, historiadora

Organitza:

MUME i Museu d'Història de Girona