Dia Internacional de l'Art (2018). Visita guiada exposició "Camp dels Haras, 1939. Fontserè i Clavé"

Dis, 14. abril 2018
Altres Activitats Històric

Dia Internacional de l'Art (2018)

Visita guiada a l'exposició "Camp dels Haras, 1939. Fontserè i Clavé a la llum de Martí Vives" a càrrec d'Eric Forcada, comissari de l'exposició.

Dissabte, 14 d'abril de 2018, a les 17:30h

En aquesta exposició es proposa posar en relleu la rica xarxa de relacions en què, tot i  la difícil conjuntura que van haver d'afrontar,  es van moure els joves artistes  Carles Fontserè i Antoni Clavé en la primera etapa del seu exili. Perpinyà, durant els primers mesos de 1939 esdevé una ciutat en estat d'emergència en la qual els gestos de solidaritat resultaven fonamentals per la sort dels refugiats.

L'artista rossellonès Martí Vives tindrà un paper clau en la sortida dels camps d'internament de  catalans, com fou el cas de Carles Fontserè i Antoni Clavé. A tots dos aquella etapa precària i fins i tot perillosa els permetrà, paradoxalment,  realitzar les seves primeres exposicions com a artistes. L'art esdevindrà una estratègia de supervivència vital. A l'exposició es podran veure obres originals i documentació diversa de l'època.

L'exposició ha estat comisariada per Eric Forcada.

Aquesta exposició ha estat realitzada en el marc del centenari Carles Fontserè (2016-2017), en col·laboració amb el Departament de Cultura i es podrà visitar al MUME del 17de març al 2 de setembre de 2018.

<<  <  Març 2024  >  >>