Dia Internacional dels Museus 2022 - Ruta a Cotlliure i Jornades de Portes obertes

Diu, 15. Mai 2022
Altres Activitats Històric

Dia Internacional dels Museus 2022

Ruta guiada a Cotlliure GRATUÏTA (15 de maig) i Jornada de portes obertes (diumenge 15 i el dimecres 18 de maig)

El Dia Internacional dels Museus se celebra des de 1977 promogut per l’ICOM (Consell Internacional dels Museus), amb el suport del Consell d’Europa i la UNESCO.

Per aquesta edició, l'ICOM proposa celebrar el Dia Internacional dels Museus sota el lema "El poder dels museus". I és que els museus tenen el poder de transformar el món que els envolta, de provocar canvis positius en les seves comunitats. Ho fan a través de tres eixos: la sostenibilitat, la innovació en la digitalització i l'accessibilitat i la construcció de comunitat a través de l'educació.

El poder d’aconseguir la sostenibilitat

Com a actors clau en les seves comunitats locals, els museus contribueixen a impulsar una gran varietat dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides, entre els quals s'inclouen el foment de l'economia social i de proximitat, i la difusió d'informació científica sobre els reptes mediambientals.

El poder de la innovació en la digitalització i l'accessibilitat

Els museus s'han convertit en espais innovadors on es poden desenvolupar noves tecnologies i aplicar-les a la vida quotidiana. La innovació digital pot fer que els museus siguin més accessibles i atractius, ajudant el públic a entendre conceptes complexos i plens de matisos.

El poder de construir comunitat a través de l'educació

Amb les seves col·leccions i programes, els museus connecten un teixit social que és essencial en la construcció de comunitats. Contribueixen a conformar una societat civil informada i compromesa defensant valors democràtics i oferint oportunitats d'aprenentatge a totes les persones.

#DIM2022

Al MUME oferim una programació especial per a totes les edats.

-Ruta amb visita guiada a Cotlliure (GRATUÏTA), diumenge 15 de maig, de 10h a 14h

Cal inscripció prèvia al telèfon 972 556 533 o al mail Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

-Jornada de portes obertes al MUME (diumenge 15 i el dimecres 18 de maig)

Més informació d'altres activitats del DIM22:

Web Gencat Patrimoni Cultural - Dia Internacional dels Museus 2022

Web ICOM - Dia Internacional dels Museus 2022