Camins, caminos, chemins de la Retirada 2022

Camins, caminos, chemins de la Retirada 2022. Commemoració de l'exili republicà

5, 17, 18, 19 i 20 de febrer de 2022

Ceret, Morellàs-Les Illes, Elna, La Jonquera, Argelers i Cotlliure

Aquest 2022, sota el lema de Veus lliures! (Voix libres!), tindrà lloc una marxa simbòlica, el saló del llibre i diferents homenatges, testimoniatges, exposicions, films i concerts.

PROGRAMA:

Dissabte, 5 de febrer, a Ceret

16h. Conferència de Sergi Barba

17:30h. Trobada amb Sylvie Salvayre, arran del seu llibre "No plorar" (Pas Pleurer, 2014)

19h. Espectacle musical "Il y était une fois la Retirada" d'Enrique Salvador

Diumenge 13 de febrer, a Morellàs

17h. Inauguración de l'exposició de FFREEE

18h. Espectacle "Antonio"

Dijous, 17 de febrer, a Elna i a La Jonquera

16:30h al Cinema Vautier d'Elna, passi del film documental "Amis dessous la cendre", sobre la presó "Model" de Barcelona i la transició a la democràcia a Espanya, amb la presència de l'expres Víctor Simal i debat posterior.

21h Concert de Joanjo Bosk "Cançó per Elna, 10 anys", als Porxos de Can Laporta de La Jonquera (Entrada gratuïta)

Divendres 18 de febrer, a Argelers

18 h, Espai Jean Carrère d'Argelès-sur-Mer
Espectacle / concert; Un nuage espagnol, memorias ibéricas de Serge Utgé-Royo.

Dissabte 19 de febrer, a Argelers

9:30 h: Sortida de la 20a caminada de la memòria des de l'Espai Jean Carrère. Inauguració de la ruta commemorativa (cementiri, platja nord, monòlit). Inauguració de l'exposició sobre la sorra “Memòries del camp d'Argelers”.

14 h: Fira del llibre sobre la Guerra Civil espanyola i els exiliats
Presència de molts autors, editors, associacions memorials i humanitàries acutals.

18 h: Presentació del centre de recursos del Memorial del Camp d'Argelers

18.30 h: Actuació musical. Chorales chants de la Commune / Chorale de St Génis Les Fontaines

Diumenge 20 de febrer, a Cotlliure (Fondation Antonio Machado)

9h Benvinguda

10h. Conferència de Margarita García Candero "La transmission à l'école de l'oeuvre d'Antonio Machado"

11h. Lecture de poèmes / Prix Collegiens / Prix Lycéens / Prix International / Lecture de poèmes

12:45 Ofrena floral a la tomba d'Antonio Machado

15h. Espectacle teatral "Destino Collioure. El último viaje de Antonio Machado", per la Companyia teatral "Sol y Tábanos".

El programa complet d'aquestes jornades, que passen per Elne, Cotlliure i la Jonquera, es pot consultar al web de l'associació FFREEE.

Organitza:

Associació FFREEE