Visita al Mas Descalç de Darnius - L'exili del patrimoni artístic

Visita al Mas Descalç de Darnius - L'exili del patrimoni artístic
Dis, 25. Novembre 2017
Altres Activitats Històric

Resseguint les passes de l'evacuació del patrimoni artístic català. Febrer de 1939

Visita al Mas Can Descals de Darnius

Dissabte, 25 de novembre de 2017, de 10h a 13:30h

Visita a càrrec dels historiadors Joaquim Nadal i Gemma Domènech (Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural).

El mas de Can Descals de Darnius va ser un dels espais habilitats com a dipòsits del patrimoni artístic català durant els darrers mesos de la Guerra Civil a Catalunya, juntament amb l'església de Sant Esteve d'Olot o el Mas Perxés d'Agullana. El Conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Carles Pi i Sunyer (1888-1971), el Sotssecretari de Cultura de la Generalitat, Ramon Frontera Bosch (1900-1987) i el cap del Servei de Museus i Cultura de la Diputació de Girona, Joan Subias Galter (1897-1984), van ser alguns dels representants polítics i tècnics de la gestió dels trasllats a Can Descals i dels fons artístics que van passar pel mas. Durant la retirada el President de la Generalitat, Lluís Companys Jover (1882-1940) va fer estada a Can Descals abans de passar per Mas Perxés i marxar a l'exili definitivament. El mas va ser parcialment evacuat entre el 7 i el 9 de febrer de 1939, fins a l'arribada de l'Exèrcit franquista en una operació de trasllat ordenada pel Govern Central de la República i dirigida pel Tinent de Carrabiners Alexandre Blasi.

Aquesta activitat està emmarcada dins del programa cultural "Som Cultura Històrica - novembre 2017 - Festival de les experiències culturals Costa Brava i Pirineu de Girona" del Patronat de Turisme Girona Costa Brava (Diputació de Girona).

Programa:

10h. Trobada al Museu Memorial de l'Exili de la Jonquera

10:30h. Sortida en bus fins a Can Descals de Darnius

11h. Visita a les dependències de Can Descals a càrrec dels historiadors Joaquim Nadal i Gemma Domènech (Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural)

13h. Retorn al Museu Memorial de l'Exili de la Jonquera

Places limitades.

Preu: 6 EUR per persona (preu del bus)

Inscripcions al MUME Tel. 972.556.533 (Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.) o a través de Jordi Cabezas, president de l'Associacio tel. 629790906 - Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

Organitza: Associació d'amics del MUME i MUME

Col·labora: ICRPC (Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural) i Propietaris de Can Descals.

<<  <  Març 2024  >  >>