Presentació del llibre: L’endemà de la retirada. Antoni Campañà. Portbou, 1939: autoretrat de l’absència

Div, 21. Mai 2021
Altres Activitats Històric

MUME, Divendres, 21 de maig, a les 19h

L'acte es clourà amb la visita guiada a l’exposició per part del seu comissari Arnau Gonzàlez (historiador i professor d'Història Moderna i Contemporània de la UAB).

Aquest llibre, relacionat directament amb l'anterior publicació "La capsa vermella"(Ed. Comanegra, 2020), és també el catàleg de l'exposició del MUME Antoni Campañà. L’endemà de la retirada: Portbou, 1939 (Ed. Comanegra, 2021) amb textos del seu comissari, Arnau Gonzàlez. Conté el recorregut que va fer el fotògraf Antoni Campañà (1906-1989) per l’Alt Empordà dies després de la Retirada republicana del 1939 i que immortalitza els dies posteriors a l’ocupació per part de les tropes franquistes. Així, el mes de març del 1939 seguí la ruta de la reculada republicana pel litoral, que acabava al coll de Belitres (Portbou). Aquesta ruta havia estat un pas de frontera utilitzat per a la retirada oficial de les Brigades Internacionals el novembre del 1938 i per unes cent vint mil persones entre el gener i els primers dies del mes de febrer del 1939.

Aforament limitat. Cal inscripció prèvia a Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. / 972556533

L'acte es podrà seguir en directe pels canals Youtube, Facebook i Twitter del MUME.

<<  <  Juny 2021  >  >>