Ruta: "La cultura a l’exili: Centre d’Interpretació de l’Exili Cultural Català i mas Perxés"

Diu, 2. Agost 2020
Altres Activitats Històric

Rutes de l'exili (3ª edició, 2019-2020)

Un dia per a la memòria

Octubre 2019 - agost 2020

El MUME presenta la tercera edició de les sortides familiars o Rutes de l’exili. Un seguit de sortides a diferents indrets vinculats de l’exili de 1939, pensades per a usuaris individuals o petits grups: amics, família, parella...

Amb motiu de les afectacions causades pel COVID-19 les sortides s'han hagut d'ajornar.

Diumenge, 2 d’agost

Iniciarem la jornada amb una visita al Centre d’Interpretació de l’Exili Cultural Català de 1939, a Agullana, on descobrirem la pervivència de la cultura catalana a l’exili. Visitarem l’exterior del Mas Perxés, un espai de memòria que va ser utilitzat com a refugi, dipòsit d'obres d'art i des d'on van partir a l'exili les delegacions i comitives del govern català i basc.

Lloc de trobada: Plaça Major, Agullana

Propera sortida:

Diumenge, 23 d'agost de 2020

La doble frontera: Portbou i Walter Benjamin

Portbou, poble fronterer que va ser la via de sortida de molts republicans al final de la Guerra Civil, i uns mesos més tard va ser també una de les vies principals d'entrada de molts ciutadans europeus jueus i resistents antifeixistes que fugien de l'horror nazi. Visitarem el cementiri i el monument “Passatges” de Dani Karavan, dedicat a la memòria delfilòsof berlinès Walter Benjamin.

Dins d’aquesta activitat tindrà lloc una actuació artística de petit format.

Lloc de trobada: davant de l’oficina de turisme, Portbou

A tenir en compte:

L’horari previst de les activitats és de mitja jornada (10h a 14h).

Cal inscripció prèvia i la realització de l’activitat queda subjecte a un mínim d’inscrits.

Els desplaçaments es realitzen en transport propi del participant i el dinar no està inclòs.

Preus:

Adult, 15 €

Joves de 12 a 17 anys, 8 €

Gratuït fins a 11 anys

Descompte de 3 € en el preu per a grups a partirde 6 participants.

<<  <  Octubre 2019  >  >>