El MUME torna a obrir les portes després del confinament

El MUME torna a obrir les portes després del confinament
Div, 29. Mai 2020
Altres Activitats Històric

El proper 29 de maig es reprendrà l'activitat cultural al MUME i es facilitarà als visitants els continguts de l'exposició permanent sense utilitzar l'audioguia.

Davant la impossibilitat d’utilitzar temporalment el servei d’audioguia inclòs en l’entrada general del museu, amb un codi QR podreu accedir a l’enllaç de descàrrega, al vostre dispositiu mòbil, dels continguts en català, castellà, francès, anglès i alemany de la visita a l’exposició permanent del MUME.

Clicant en aquest enllaç hi podreu accedir, també:

IMG 20190424 104922r

El MUME a les 10h del 29 de maig tornar a obrir al públic les seves instal·lacions museístiques. El MUME serà un lloc segur tant per les persones que hi treballen com pels visitants. Així doncs, el MUME es defineix com a espai segur i de benestar davant l’actual crisi sanitària mundial. En aquest sentit, a grans trets, es limitarà l’aforament a 1/3 del total i s'inclourà una renovada senyalització d’un recorregut que permeti el respecte de la distància mínima de 2 metres entre els visitants. Al mateix temps, es disposarà de diferents elements d'higiene com ara dispensadors de gel. L’horari fins al juliol, en les previstes diferents fases de desconfinament en el mes de juny, serà de 10h a 18h (dimarts a dissabte) i diumenge i festius de 10 a 14h.

Quant a la impossibilitat d’utilitzar les audioguies, hem introduït com a novetat la possibilitat de descarregar en forma de document PDF el contingut de les audioguies en cinc llengües (català, castellà, francès, anglès i alemany). Es podrà accedir a aquests continguts a través del web del MUME i d'un enllaç de descàrrega que es facilitarà a l'inici de la visita.

Aquest divendres es comptarà amb la presència de la directora general de Memòria Democràtica, Gemma Domènech, l’alcaldessa de la Jonquera i presidenta del Consorci del MUME, Sònia Martínez, i del president de l’Associació d'amics del MUME, Jordi Cabezas.

Pel que fa als reptes que es plantegen en aquesta nova etapa, encara és aviat per tenir una visió clara dels grans canvis que pot generar. En aquest sentit, es redactarà en els propers mesos un Pla estratègic per un període de 4 anys. Mentrestant, potenciarem, també, els continguts online amb la configuració d'un nou espai web, la digitalització del fons documental, artístic i bibliogràfic a través de l'execució d'un conveni amb la biblioteca de la UdG i la creació d'un espai per a la visita virtual a les seves instal·lacions. Altrament, es configurarà en els properes mesos una aplicació per accedir als continguts de la visita de l'exposició permanent en format d’audio, text i audiovisual i, es crearà un arxiu de camins de memòria de l’exili en l’àmbit europeu amb la digitalització d’un fons documental sobre moviments forçosos de persones provocats per conflictes bèl·lics en l'àmbit internacional a través de la Memory Center Platform (MCP), transformant el museu en un Living Lab, en el context de l’execució del programa SO-CLOSE.

Per a més informació del projecte SO-CLOSE, podeu accedir als següents enllaços:

Web SO-CLOSE

Projecte europeu SO-CLOSE

SO-CLOSE (Projectes de recerca UAB)

Tanmateix, el MUME continuarà prioritzant les visites presencials a l'exposició permanent i l'actual exposició temporal Art i exili. Artistes de l'exili català de 1939 i l’espai Art i memòria amb l’exposició Fugir d’Àlex Nogué.

<<  <  Març 2024  >  >>