Art i Memòria: Petra Vlasman

Petra Vlasman: Dissolt / Homenatges

Exposició del 7 de novembre de 2020 al 28 de març de 2021

Targeto digital PETRA VLASMAN DCAT.jpg red

L’artista Petra Vlasman (Amsterdam, 1970), resident a Catalunya des de 2004, impulsa un projecte format per dues exposicions i una activitat educativa, que tenen com a fil conductor la memòria de fets passats a través dels objectes.

Des del novembre de 2020 fins al març del 2021, l’espai Art i Memòria del MUME acollirà dues exposicions i, paral·lelament, a l’Institut de secundària de La Jonquera es durà a terme un projecte educatiu transversal inspirat en les exposicions.

Dissolt és el títol de l’exposició personal de l’artista, en la qual juga a través de la fotografia amb uns objectes heretats d’avantpassats seus, recreant mons que només són possibles a través de l’ull de la càmera. Són objectes que evoquen fets històrics importants, com ara la Segona Guerra Mundial.

Homenatges és el títol de l’exposició participativa, en la qual totes les persones interessades podran compartir un objecte significatiu en la seva vida a través de la fotografia i la paraula.

Al voltant d’aquestes dues exposicions, l’artista impartirà tallers de collage i fotografia al MUME, i amb els alumnes de l’Institut de La Jonquera farà un treball a l’aula.

Petra Vlasman: Dissolt

Espai Art i Memòria

Exposició del 7 de novembre de 2020 al 28 de març de 2021.

Per a l’artista Petra Vlasman, aquesta exposició representa un pas més per completar l’assimilació del passat bèl·lic dels seus pares i avis, en el qual treballa des de fa anys.

En les fotografies de les natures mortes i collages que exposarà, inclou objectes que pertanyien als seus avantpassats, uns objectes que han viscut fets històrics importants, com la Segona Guerra Mundial, i que mantenen memòries valuoses.

No busca una representació del que és real, sinó que juga amb fotos planes i objectes voluminosos, tot creant possibles realitats o inventant escultures i assemblages impossibles, només visibles a través de l’ull de la seva càmera.

Més informació de l’artista a: www.petravlasman.com

Targeto digital PETRA VLASMAN CAT.jpg red

Exposició Homenatges

Espai Hall del MUME

Per a exposar-se en les mateixes dates, entre 7.11.20 i 28.03.2021, l’artista Petra Vlasman demana participació a totes les persones interessades a fer una acció de memòria. Es tracta de compartir una foto d’un objecte que tingui un significat personal, que hagi proporcionat orientació en algun moment de la vida, amb una explicació.

Aquesta col·lecció creixent d’imatges i textos permetrà que persones i objectes es trobin i es connectin en una exposició paral·lela a l’exposició Dissolt.

Per a l’artista Petra Vlasman, aquesta exposició representa un pas més per completar l’assimilació del passat bèl·lic dels seus pares i avis, en el qual treballa des de fa anys. En les natures mortes i collages que exposarà, inclou objectes que pertanyien als seus avantpassats, uns objectes que han viscut fets històrics importants i que mantenen memòries valuoses.

Els objectes són una part intrínseca de les nostres vides, conviuen amb nosaltres, ens envolten com a socis silenciosos de la vida i són testimonis dels esdeveniments que vivim. Poden mantenir memòries o cridar a l’acció.

Els objectes poden ser alguna cosa on aferrar-nos i donar-nos comoditat, esperança, resiliència, un propòsit o una sensació de connexió quan van associats a una experiència que té un impacte important en la nostra vida, sobretot en temps de crisi i transició, com ara la guerra, l’exili, la repressió política, la COVID-19, una pèrdua o qualsevol situació impactant que hàgim viscut.

¿Hi ha algun objecte que contingui una memòria adherida, un valor o un significat personal per a tu? Potser és un objecte que pertanyia als teus avantpassats, amb una història familiar, o potser és un objecte que has adquirit tu o que t’ha arribat en algun moment de la vida.

Ens agradaria veure el teu objecte! El pots fotografiar i adjuntar-nos-en la foto en la teva resposta a aquest correu electrònic: Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. ?

A més, ens agradaria que responguessis aquestes preguntes íntimes de forma breu o extensa, com ho prefereixis.

1. Pots descriure el teu objecte?

2. De quin any és i d’on prové?

3. Per què és important aquest objecte per a tu? Què significa per a tu (quins valors representa) i per a què et serveix?

4. Pots posar un títol que resumeixi les respostes d’aquestes tres primeres preguntes?

Gràcies per la vostra confiança! Tractaré la foto del vostre objecte amb respecte; la vostra contribució és l’inici d’una col·lecció creixent que permetrà que persones i objectes es trobin i es connectin.

PROJECTE EDUCATIU

Durant el curs 2020-2021, a l’Institut de La Jonquera es durà a terme un projecte educatiu transversal al voltant de l’exposició Dissolt i l’exposició participativa Homenatges.

Amb alumnes de diferents cursos es treballarà sobre objectes que tenen un sentit i un valor com a records consolidats, relacionats amb fets històrics dels segles passats. Aquest treball es farà dins d’assignatures com ara Visual i Plàstica o Ciències Socials.

L’artista Petra Vlasman hi farà tallers de collage i fotografia perquè els alumnes puguin treballar amb els objectes propis.

Al MUME també farà tallers puntuals de fotografia i collage, relacionats amb les exposicions.

<<  <  Març 2024  >  >>