Rutes "Camins de l'exili" 2017 amb el MHG

Reserva de places a:

Dissabte 6 de maig ,  de 8.20 h a 20 h

GIRONA- LA JONQUERA - LA VAJOL- ARGELERS

El recorregut  s'inicia amb una visita guiada a les sales  de la Guerra Civil del Museu d'Història de Girona (MHG)  i al Museu Memorial de l'Exili (MUME), a  la Mina Canta de la Vajol i diversos espais d'Argelers ( el Cementiri dels espanyols, la platja i el centre d'interpretació  i Memorial del Camp de concentració d'Argelers, que està ubicat al  Château de Valmy) relacionats amb la memòria de l'exili republicà.

Data límit de la reserva: 3 de febrer.

Data límit de la reserva: 10 d'abril.

Amb aquesta activitat es reprèn el cicle de sortides culturals i commemoratives pels camins de l'exili, amb trajectes que en bona mesura emulen els recorreguts que milers de ciutadans van haver d'emprendre obligats pels tràgics esdeveniments ocorreguts a inicis de 1939.

La col·laboració entre el Museu d'Història de Girona i el Museu Memorial de l'Exili proposa una lliçó divulgativa d'història i, alhora, vol ser un acte cívic en record de les persones que van haver de suportar i patir les violències de la Guerra Civil i el franquisme i que, en molts casos, van experimentar la terrible fractura causada per l'exili.

Aquest cicle d'activitats incloïa també sortides els dies 4 de març, a Prats de Molló, i 1 d'abril, a Girona, Ribesaltes i Perpinyà.

Visites guiades a càrrec de Jordi Font Agulló (director del MUME) i Salomó Marquès Sureda (professor d'Història de l'Educació, UdG).

Preu:  45 euros

35 euros socis del Club Girona Cultura i Associació d'Amics del MUME)

Places limitades.

És imprescindible la reserva prèvia al web: www.girona.cat/museuhistoria

Pagament per transferència bancària la número de compte de la Caixa

IBAN ES83 2100 0002 5402 0066 5087  Concepte:  sortida 4 M o 1 A o 6 M, amb el nom i cognoms de la persona que s'inscriu.

Un cop fet el pagament rebrà la confirmació i se li enviarà el menú del restaurant per fer la tria.

El dia de la sortida cal portar calçat còmode, DNI i carnet del Club Girona Cultura i/o Amics del MUME.

Organitzadors: Ajuntament de Girona,  Museu d'Història de Girona,  Diputació de Girona, Generalitat de Catalunya, MUME i Memorial del camp d'Argelers sur Mer.

<<  <  Setembre 2020  >  >>