Taula rodona. 75 anys de la mort de Lluís Companys

Dij, 15. Octubre 2015
Altres Activitats Històric

75 anys de la mort de Lluis Companys

Taula rodona en homenatge al president de la Generalitat, Lluís Companys, afusellat per la dictadura franquista el 15 d’octubre de 1940

Organitza: Museu Memorial de l’Exili i l’Institut de Recerca Històrica  -Seminari permanent d’Estudis Polítics i Culturals- del Departament d’Història de la Universitat de Girona, amb la col·laboració de la Biblioteca Carles Rahola.

Dia i hora: 15 d’octubre de 2015, a les 18h

Lloc: Auditori de la Biblioteca Carles Rahola

C/ Emili Grahit 4-6

17002 - Girona

Entrada lliure

Participants: Àngel Duarte (Catedràtic d’Història Contemporània, UdG), Enric Pujol (Doctor en Història i professor a la UAB), Jordi Guixé (doctor en Història) i Jordi Gaitx (professor a la UdG)

Presenta: Jordi Font Agulló, director del Museu Memorial de l’Exili (MUME)

Aquest acte, en format de taula rodona, tindrà  un doble caràcter. És a dir, contindrà un important vessant divulgatiu i, alhora, adoptarà el lògic caire cívic i commemoratiu  que li pertoca davant  de la barbàrie comesa pel règim franquista. La taula rodona serà el marc per plantejar un debat ple de matisos en què es parlarà de l’home i polític Lluís Companys i de les difícils circumstàncies que li va tocar afrontar durant la seva densa trajectòria pública.

Com a corol·lari, aquest homenatge a Lluís Companys comptarà amb la participació del cantautor i romancer Jaume Arnella, que interpretarà algunes cançons i poemes musicats del seu darrer disc, “Les sabates d’en Jaume”, dedicat a la Batalla de l’Ebre.

<<  <  Agost 2022  >  >>