Exposición: Contes infantils de la guerra

Exposición: Contes infantils de la guerra
Dis, 18. Juliol 2015
Exposició Temporal Històric ES

CONTES INFANTILS DE LA GUERRA ens explica la producció editorial infantil duta a terme durant la Guerra Civil Espanyola, posant l'accent en el bàndol republicà. Partint de la col·lecció privada de Freixes-Garriga, l'exposició ens mostra com els contes infantils van passar a formar part de l'engranatge propagandístic del moment. Del Comissariat
de Propaganda a l'Editorial Estrella, d'El més petit de tots, a les adaptacions de contes clàssics com El gato con botas, els contes infantils es van convertir en una arma singular per ensenyar als més petits el món dual de bons i dolents que, en certa manera, s'estava enfrontant de forma fratricida al camp de batalla.
Comissariada per Sergi Freixes i Jordi Garriga, l'exposició és un viatge que s'atura per mostrar-nos amb detall diferents episodis, i s'estructura en els àmbits següents: Context històric, Finalitat ideològica i propagandística, Exemples de contes
clàssics adaptats, El Ministerio de Instrucción Pública, El Comissariat de Propaganda de la Generalitat de Catalunya i la Biblioteca Infantívola, Autors destacats i Il·lustradors destacats i, finalment, Literatura infantil del bàndol franquista de la guerra i la posguerra.

Exposición "Cuentos infantiles de la guerra". Libros infantiles publicados en Cataluña entre 1936 y 1939

Inauguración: Sábado 18 de julio de 2015 a las 12h.

Exposición del 18 de julio al 27 de septiembre de 2015.

CUENTOS INFANTILES DE LA GUERRA nos cuenta la producción editorial infantil llevada a cabo durante la Guerra Civil Española, haciendo hincapié en el bando republicano. Partiendo de la colección privada de Freixes-Garriga, la exposición nos muestra como los cuentos infantiles pasaron a formar parte del engranaje propagandístico del momento. Del Comissariatde Propaganda en la Editorial Estrella, de El más pequeño de todos, a las adaptaciones de cuentos clásicos como El gato con botas, los cuentos infantiles se convirtieron en un arma singular para enseñar a los más pequeños el mundo dual de bonos y malos que, en cierto modo, se estaba enfrentando de forma fratricida en el campo de batalla.

Comisariada por Sergi Freixes y Jordi Garriga, la exposición es un viaje que se detiene para mostrarnos con detalle diferentes episodios, y se estructura en los siguientes ámbitos: Contexto histórico, Finalidad ideológica y propagandística, Ejemplos de cuentos clásicos adaptados, el Ministerio de Instrucción Pública, el Comisariado de Propaganda de la Generalidad de Cataluña y la Biblioteca Infantívola, Autores destacados y Ilustradores destacados y, finalmente, Literatura infantil del bando franquista de la guerra y la posguerra.

Más información en:

<<  <  Abril 2024  >  >>